- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وضعیت عملیات ویژه نظامی و تلفات نیرو های اوکراینی

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای پهپادی ارتش روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی
نیروهای پهپادی ارتش روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام عملیات نظامی ویژه ادامه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارشی از وضعیت عملیات ویژه نظامی در اوکراین، اعلام کرد: در جهت کوپیانسک، واحدهای گروه نیروهای "غربی" در طی عملیات فعال با پشتیبانی هوانوردی و آتش توپخانه، هفت حمله گروه های تهاجمی تیپ های مکانیزه 14، 32، 115 نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق خارکف دفع کردند.
در منطقه شهرک لیمان پروی در منطقه خارکف، فعالیت یک گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی متوقف شد.
تلفات دشمن در روز در منطقع لیمان استان خارکف بالغ بر 215 نفر از نظامیان اوکراینی کشته و زخمی، یک تانک، دو خودروی جنگی پیاده نظام، سه خودروی پیکاپ و همچنین یک واحد توپخانه خودکششی کراب ساخت لهستان بوده است.
در جهت کراسنولیمانسک، اقدامات هماهنگ واحدهای گروه مرکز نیرو، حملات هوایی ارتش و آتش توپخانه، دو حمله گروه های تهاجمی تیپ 67 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در شمال روستای سربریانکا، جمهوری خلق دونتسک دفع کرد.
علاوه بر این، نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های مکانیزه 21، 63، 67 نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های تورسکویه، یامپولوفکا جمهوری خلق دونتسک و چرونایا دیبرووا از جمهوری خلق لوگانسک شکست خوردند.
در منطقه کراسنولیمانسک نیز تا 30 پرسنل نظامی اوکراینی، دو خودروی جنگی پیاده نظام، سه خودروی زرهی رزمی و دو خودرو منهدم شدند.
در جهت دونتسک، یگان های گروه نیروهای "جنوب" با همکاری هوانوردی و توپخانه، حمله دشمن را دفع کردند و همچنین پرسنل و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک های ، کلیشیفکا و آندریفکا، کوریوموفکا و مارینکا از جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.
تلفات دشمن در این منطقه بالغ بر 185 پرسنل نظامی، سه خودروی زرهی رزمی، دو خودرو، یک سامانه توپخانه ای ام 777 ساخت آمریکا، یک دستگاه هویتزرD-20، یک دستگاه توپخانه خودکششی آکاتسیا و گووزدیکا و همچنین یک دستگاه بوکوول ایستگاه جنگ الکترونیکبوده است.
در جهت جنوب دونتسک، یگان‌های گروه نیروهای شرق با همکاری هوانوردی و توپخانه ارتش، تمرکز نیروی انسانی حمله هوایی 79 و تیپ‌های 72 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک‌های اوگلدار استان دونتسک هدف قرار دادند.
تلفات دشمن بالغ بر 170 پرسنل نظامی اوکراینی، یک خودروی رزمی پیاده نظام، دو خودروی زرهی رزمی و سه خودرو بود.
در جهت زاپوروژیه، یگان‌های گروه نیروهای روسی با همکاری هوانوردی و توپخانه، پنج حمله تیپ‌های 23 و 118 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین و همچنین تیپ 15 گارد ملی را در مناطق مختلف سکونتگاه های وربوویه و رابوتینو در منطقه زاپاروژیه دفع کردند.
در نتیجه این آتش سوزی بیش از 35 پرسنل نظامی اوکراینی، یک تانک، دو خودروی زرهی زرهی، سه خودروی وانت، یک هویتزر MSTA-B و یک اسلحه M119 ساخت آمریکا منهدم شد.
در جهت خرسون، خسارت آتش به پرسنل و تجهیزات تیپ 126 دفاع سرزمینی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه شهرک بریسلاو منطقه خرسون وارد شد.
علاوه بر این، فعالیت یک گروه خرابکاری و شناسایی نیروهای مسلح اوکراین در جزیره آلیوشکینسکی سرکوب شد. تلفات دشمن در این راستا به بیش از 40 پرسنل نظامی اوکراینی، هشت دستگاه خودرو، یک هویتزر Giatsint-B و سه قبضه اسلحه D-30 بالغ شد.
نیروهای ارتش روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرکوب گروه خرابکاران اوکراینی در جهت خرسون
نیرو های هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش، هواپیماهای بدون سرنشین، نیروهای موشکی و توپخانه گروه‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را در 115 منطقه مورد اصابت قرار دادند.
سامانه‌های پدافند هوایی طی 24 ساعت گذشته 31 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در مناطق شهرک‌های نیرکوف در جمهوری خلق لوگانسک، برستووئه در منطقه خارکف، وربوویه، رومانوفسکویه در منطقه زاپوروژیه و پشانیوکا در منطقه خرسون منهدم کردند.
در مجموع، از آغاز عملیات ویژه نظامی، 488 فروند هواپیما، 250 بالگرد، 7821 هواپیمای بدون سرنشین، 441 سامانه موشکی ضد هوایی، 12598 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1163 خودروی جنگی پرتاب چندگانه وسامانه های راکتی، 6764 قبضه توپ و خمپاره و همچنین 14230 واحد خودروی ویژه نظامی نیروهای اوکراینی منهدم شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала