موزه لوور با تهدید بمب‌گذاری تعطیل شد

© AP Photo / Thibault Camusافتتاح موزه لوور در ابوظبی
افتتاح موزه لوور در ابوظبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
حدود 3 هزار نفر از بازدیدکنندگان موزه لوور به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پاریسین روز شنبه خبر داد که حدود 3 هزار نفر بازدیدکننده یکی از مشهورترین موزه های جهان، موزه لوور پاریس، پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود بمب، به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شدند.
پیشتر، موزه لوور تصمیم خود را برای بستن درهای خود به روی بازدیدکنندگان "به دلایل امنیتی" اعلام کرد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که روز گذشته فرانسه پس از حمله به مدرسه ای در آراس که منجر به کشته شدن یک معلم شد، حداکثر هشدار تروریستی را اعلام کرد.
در گزارش روزنامه پاریسین آمده است: بر اساس اطلاعات ما، ما در مورد تهدید بمب گذاری صحبت می کنیم که زمانی انجام شد که حدود سه هزار نفر در موزه بودند و باید آنها تخلیه می شدند.
به گفته سخنگوی لوور، موزه پیامی کتبی دریافت کرده است که در آن هشداری درباره "خطری برای موزه و بازدیدکنندگان آن" وجود دارد.
پایان کار ایجاد شعبه موزه لوور در ابوظبی تا آخر سال 2015 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2022
موزه لوور نگران امنیت شاهکارهای هنری خود است
صبح روز جمعه، یک مرد 20 ساله با چاقو به کارکنان مدرسه گامبتا در شهر آراس در شمال فرانسه حمله کرد. به گفته پلیس، وی در جریان این حمله فریاد الله اکبر سر داده است. یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. مهاجم توسط پلیس بازداشت شد. او در فهرست اسلامگرایان افراطی است که برای جلوگیری از حملات تروریستی تحت نظر هستند و همچنین در لیست افرادی است که امنیت کشور را تهدید می کنند.
همزمان برادر مهاجم در نزدیکی مدرسه دیگری بازداشت شد. یک منبع به اسپوتنیک گزارش داد که او موسر موگوشکوف است که قبلاً به دلیل انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی از سازمان تروریستی "دولت اسلامی" (ممنوع در فدراسیون روسیه) محکوم شده بود. به گفته این منبع، خانواده بازداشت شدگان پیش از این تلاش کرده بودند تا در فرانسه پناهندگی سیاسی بگیرند؛ آنها مهاجران جمهوری اینگوشتیا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала