واکنش وزیر خارجه ایران از سیاست های چندگانه امریکا در قبال تنش اسرائیل و فلسطین

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Ирана Хосейн Амир Абдоллахиян во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Москве
Министр иностранных дел Ирана Хосейн Амир Абдоллахиян во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2023
اشتراک
وزیر امورخارجه ایران: آمریکا نمی‌تواند با یک دست سلاح و بمب برای کشتن فلسطینی‌ها ارسال کند و با دست دیگر همه طرف‌های دیگر را به خویشتن داری فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه ایران روز جمعه با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود در بیروت دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه ایران در این دیدار گفت: طرف آمریکایی با ارسال پیام های مختلف به جهات مختلف منطقه، خواهان خویشتن داری و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ است اما مضحک و خنده دار است که در عین توصیه به خویشتن داری، دست رژیم جنایت کار نتانیاهو را برای کشتار زنان و کوکان فلسطینی در غزه باز گذاشته است. آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک دست سلاح و بمب برای کشتن فلسطینی‌ها ارسال کنند و با دست دیگر همه طرف‌های دیگر را به خویشتن داری فراخواند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: اگر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف نشود هر احتمالی متصور است.
وزیر امور خارجه ایران افزود: ما از سه روز قبل آمادگی خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده ایم. برای این موضوع هماهنگی های اولیه را با دبیرکل این سازمان داشتیم. معتقدیم فورا باید جنایت جنگی علیه مردم فلسطین متوقف شود و محاصره انسانی و قطع آب و برق و دارو علیه مردم غزه متوقف شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала