ایران: همه چیز به اقدامات اسرائیل بستگی دارد

امیرعبداللهیان السودانی
امیرعبداللهیان السودانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اشتراک
وزیر خارجه ایران در ابتدای سفر منطقه ای خود برای رایزنی در خصوص مسئله فلسطین، وارد بغداد شد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار کرد و به رایزنی و تبادل نظر در خصوص درگیری های جاری بین فلسطین و اسرائیل پرداخت.
وزیر خارجه ایران در این دیدار با اشاره به با توجه به قطع شدن دسترسی مردم غزه به آب، برق، مواد غذایی و دارو توسط اسرائیل و ارسال همزمان اسلحه به تل آویو توسط برخی کشور تاکید کرد که در چنین شرایطی انتظار هر رخدادی را می توان داشت.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: "مقامات برخی کشورها در تماس با ما از احتمال باز شدن جبهه جدیدی در منطقه می‌پرسند، به آنها گفتیم که پاسخ روشن ما در خصوص احتمالات آتی این است که همه چیز بستگی به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دارد". وی در عین حال خاطرنشان کرد : "کنون نیز جنایات اسرائیل ادامه دارد و کسی در منطقه برای گشایش جبهه‌های جدید از ما اجازه نمی‌گیرد".

رئیس دستگاه سیاست خارجی با اشاره به رایزنی های خود با دبیرکل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که به ایشان یادآوری کرده که اتفاقات رخ داده "واکنش به اقدامات تندروانه و افراط گری دولت نتانیاهو" می باشد.

امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
امیرعبداللهیان: مواضع ایران در خصوص فلسطین روشن است + عکس
وزیر خارجه ایران در انتها تصریح کرد : "قطعا نیاز است جنایت اسرائیل در غزه متوقف شود و نقش عراق نیز در تلاش برای تحقق این هدف بسیار مهم است".
نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن تقدیر از موضع ثابت ایران در خصوص مسئله فلسطین تاکید کرد که کشورش از عملیات "طوفان الاقصی" تعجب نکرده است.

السودانی اظهار کرد: "ما از طوفان‌ الاقصی تعجب نمی‌کنیم، چون نمی توان حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفت و اشتباه است اگر گمان شود که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حقوق ملت فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود".

طرفین همچنین در این دیدار از ابتکار برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی استقبال کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала