آغاز تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس علیرغم منع آن توسط دولت فرانسه + ویدئو

© AP Photo / Michel Eulerیکی از تروریست هایی که خود را در پاریس منفجر کرد، دارای گذرنامه مصری بود
یکی از تروریست هایی که خود را در پاریس منفجر کرد، دارای گذرنامه مصری بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اشتراک
تظاهرات حمایت از فلسطین علیرغم منع برگزاری آن توسط دولت فرانسه، در پاریس آغاز شد.
خبرنگار اسپوتنیک از پاریس گزارش می دهد که تجمع حمایت از مردم فلسطین علیرغم دستور منع برگزاری آن، در شهر پاریس آغاز شد.
صد ها نفر عصر روز پنجشنبه در میدان جمهوری پاریس برای این تظاهرات گرد هم آمدند. بسیاری از ان افراد پرچم های فلسطین را به همراه خود به این مکان آورده اند. روی برخی از پلاکاردها نوشته شده است : "اسرائیل متوقف شو!". این افراد فریاد می زنند: "اسرائیل قاتل است!"، "همه ما فلسطینی هستیم". تعداد زیادی از نیروهای پلیس در کنار این میدان مستقر شده اند.
لوران نونیس شهردار پاریس پیش از این دستوری را منتشر کرد که بر مبنای آن برگزاری اقدامات عمومی خطرناک برای نظم اجتماعی را منع شده بود.
Сотрудники Республиканской роты безопасности следят за порядком на акции протеста против пенсионной реформы на одной из улиц в Париже - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
پرتاب گاز اشک آور توسط پلیس فرانسه به سمت مردم حامی فلسطین
روز پنجشنبه ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه به شهرداران سندی را ارسال کرده بود که د آن از ایشان خواسته شده بود هرگونه تجمعات در حمایت از فلسطین را در کشور منع و سازمان دهندگان آن را بازداشت نمایند.
این هفته تجمعاتی در حمایت از فلسطین در شهر های مارسی، لیون و نانت که مقامات انتظامی محلی آنها نیز این اقدامات را منع کرده بودند، برگزار شده بود. تمامی این تظاهرات توسط پلیس متوقف و شرکت کنندگان در آن متفرق شده بودند.
گفتنی است، صبح روز شنبه، 7 اکتبر اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت وخیم شده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала