وظایف دولت اضطراری اسرائیل مشخص شد

© Fotolia / W. Zikasساحل اسرائیل
ساحل اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
دولت اضطراری اسرائیل فقط قوانین نظامی را تصویب خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه مشترک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتز، رئیس اپوزیسیون دولت اسرائیل، دولت اضطراری این کشور قوانین یا تصمیمات دولتی غیر مرتبط با جنگ را اتخاذ نخواهد کرد.
در این بیانیه که متن آن توسط شبکه تلویزیونی اسرائیلی "آی 24" نقل شد، آمده است: در طول دوره جنگ، هیچ لایحه یا تصمیم دولتی که مربوط به هدایت جنگ نباشد، اتخاذ نخواهد شد. تمام انتصابات در پست های ارشد به طور خودکار برای مدت زمان جنگ تمدید می شود.
Карта Израиля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
رسانه: اسرائیل بدون حمایت ایالات متحده با شکست مواجه می شود
پیشتر گزارش شده بود که دولت اضطراری شامل شخص نتانیاهو، گانتز و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل خواهد بود. ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و همچنین یکی از اعضای حزب کمپ دولتی و رئیس سابق ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل ناظران این دولت خواهند بود.
گفتنی است، صبح روز شنبه، 7 اکتبر اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
Президент РФ Владимир Путин проводит совещание в режиме видеоконференции. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
پوتین بحران فلسطین و اسرائیل را نمونه بارز شکست آمریکا در خاورمیانه خواند
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت بدتر شده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.
شایان ذکر است که چهار شهروند روسیه در اسرائیل کشته شده و شش نفر مفقود شدند. ده ها شهروند کشورهای دیگر نیز مفقود شده اند؛ شهروندان اتریش، چین، مکزیک و فرانسه در گروگان حماس هستند.
گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند. موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس، بعداً گزارش داد که بیش از 100 شهروند اسرائیلی، از جمله مقامات عالی رتبه نظامی، در نوار غزه دستگیر و نگهداری می‌شوند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش گفت که تا پایان عملیات حماس هیچ مذاکره ای درباره اسرای اسرائیلی صورت نخواهد گرفت.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، پیشتر از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و مخالفان را "حیوانات انسان نما" خوانده است. وزیر انرژی اسرائیل نیز به نوبه خود گفت که دستور داده است فوراً آب به منطقه محصورشده قطع گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала