کنگره آمریکا ضربه جدیدی به اوکراین وارد کرد

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
ان‌بی‌سی گزارش داد که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به ایده مرتبط کردن قسط‌های نظامی به اوکراین با حمایت از اسرائیل واکنش خونسردی نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، این شبکه تلویزیونی به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داده بود که کاخ سفید در حال بررسی امکان پیوند دادن کمک به اسرائیل و اوکراین در یک لایحه است تا کنگره هر دو طرح را تصویب کند.
این کانال تلویزیونی گزارش داد که "بسیاری" از قانونگذاران جمهوری خواه گفته اند که آنها "اگر کاملا مخالف نباشند" نسبت به چنین ابتکاری تردید دارند.
مایکل برگس، نماینده R-Texas، گفت که کنگره باید ابتدا به اسرائیل کمک کند و در عین حال به بحث در مورد مزایای ادامه حمایت از اوکراین ادامه دهد.
مارجوری تیلور گرین، یک جمهوری خواه، تاکید کرد که این مسائل را نمی توان به هم مرتبط کرد. او گفت: "اینها دو موضوع جداگانه هستند. دولت ما دولت اوکراین را تامین مالی می کند، جنگ نیابتی با روسیه را تامین می کند. اسرائیل دولت خود را دارد. اسرائیل از خود دفاع می کند."
برایان ماست، جمهوری خواه فلوریدا نیز به طور قاطعانه ایده تجمیع بودجه را رد کرد و افزود که از کمک به اسرائیل حمایت می کند اما از اوکراین حمایت نمی کند. این نماینده کنگره با تاکید بر اینکه کمک به اسرائیل با "اهداف بسیار خاصی" گره خورده است، گفت: "من به هیچ وجه این دو موضوع را به هم مرتبط نمی کنم. وقتی صحبت از اوکراین می شود، هیچ برنامه ای وجود ندارد."
همانطور که این شبکه اشاره می کند، حتی آن دسته از جمهوری خواهانی که از ارائه کمک به اسرائیل و اوکراین حمایت می کنند، در مورد این ابتکار تردید دارند. دان بیکن، جمهوری‌خواه نبراسکا، گفت: "من نمی‌خواهم یکی را به دیگری مرتبط کنم. من از هر دو حمایت می‌کنم، اما گروگان گرفتن یکی به خاطر دیگری اشتباه است."
در همان زمان، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، آمادگی خود را برای حمایت از ترکیب کمک به اسرائیل و اوکراین به عنوان بخشی از یک بسته بزرگتر که "اهداف مختلف سیاست خارجی" از جمله حمایت از تایوان و امنیت مرز جنوبی آمریکا را بررسی می کند، ابراز کرد.
پیش از این، استفان کالینسون، روزنامه نگار سی ان ان، اشاره کرد که در محافل سیاسی آمریکا احتمالاً این دیدگاه به طور فزاینده ای وجود خواهد داشت که واشنگتن باید به نفع متحد دیرینه اسرائیل انتخاب کند و همه کمک ها را به جای اوکراین به آنجا هدایت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала