مسئولین درگیری در خاورمیانه از دیدگاه پوتین

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин выступил на пленарном заседании форума "РЭН-2023"
Президент РФ В. Путин выступил на пленарном заседании форума РЭН-2023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
پوتین: مشکل منطقه بدون تشکیل دولت فلسطین حل نمی شود.
ولادیمیر پوتین و محمد السودانی نخست وزیر عراق در نشست هفته انرژی روسیه در مسکو گفتند که بی توجهی به منافع مردم فلسطین یکی از دلایل اصلی تشدید تنش در منطقه است.
شرط بندی آمریکا جواب نداد
رئیس جمهور در افتتاحیه جلسه عمومی نشست هفته انرژی روسیه درباره توسعه مجتمع سوخت و انرژی روسیه (FEC) صحبت کرد. با وجود تحریم ها، همکاری های بین المللی - با ترکیه و چین - در حال گسترش است. و همچنین با عراق، یکی از کشورهای نفت خیز خاورمیانه.
البته نادیده گرفتن درگیری فلسطین و اسرائیل غیرممکن بود. پوتین به دلایل زیادی برای تشدید تنش اشاره کرد. اما ریشه مشکل حل نشدن موضوع کلیدی تحکیم کشور فلسطین است.
رئیس جمهور روسیه یادآوری کرد: در ابتدا، زمانی که تصمیم به ایجاد کشور اسرائیل گرفته شد، در مورد ایجاد دو کشور مستقل بود. فلسطین هرگز به وجود نیامد. بخشی از اراضی که فلسطینی ها در اصل مال خود می دانستند توسط اسرائیلی ها اشغال شده بود. پوتین تاکید کرد: مکانیسم‌هایی برای حل و فصل ایجاد شد، اما "ایالات متحده از آن غفلت کرد و در سال‌های اخیر با تکیه بر رفع نیازهای مادی تلاش کرد تا راه‌حل مشکلات اساسی را با کمک‌ها جایگزین کند.
به گفته رئیس‌جمهور، "حل مشکل بدون ایجاد یک کشور فلسطینی به پایتختی اورشلیم غیرممکن است". در حال حاضر، "بدون توجه به سطح خشونت، لازم است تلفات در میان غیرنظامیان، زنان و سالمندان به حداقل برسد." پوتین تاکید کرد: این به هر دو طرف مربوط می شود. وی هشدار داد که گسترش منطقه درگیری مملو از عواقب شدید از جمله در بخش انرژی است.
درگیری ها و انرژی
به گفته پوتین، آنچه در خاورمیانه اتفاق می افتد مستقیماً بر تولید منابع انرژی تأثیر نمی گذارد، اما لجستیک، بیمه و حمل و نقل را تحت تأثیر قرار می دهد. اما برخی از بازیگران بین المللی عمدا به تنش دامن می زنند. من نمی فهمم چرا ایالات متحده گروه های ناو هواپیمابر را به آنجا می آورد؟ آنها می خواهند چه کار کنند؟ آنجا افرادی هستند که دیگر از هیچ چیز نمی ترسند." ما به راه‌حل‌های سازش‌آمیز نیاز داریم، نه جابجایی مسئولیت: "ایران به همه چیزهای جدی متهم است، مثل همیشه، بدون مدرک".
پوتین همچنین به تأثیر منطقه نظامی شمالی بر استراتژی انرژی مسکو اشاره کرد. وی یادآور شد: شرکای سابق، در درجه اول در ایالات متحده آمریکا و اروپا، خودشان شروع به امتناع از منابع انرژی و ایجاد محدودیت کردند. این امر عواقب جدی برای اقتصاد روسیه نداشت و مسکو به تمام تعهدات خود عمل می کند. و کسانی که تحریم ها را اعلام کردند با مشکلاتی روبرو هستند که هنوز نمی توانند حل کنند، به ویژه گاز طبیعی در حال گران شدن است.
وحدت نظرات
نخست وزیر عراق برای یک سفر سه روزه وارد مسکو شد و در 10 اکتبر با پوتین گفتگو کرد. در این گفتگو، سران کشورها به وضوح نگرش خود را نسبت به مشکل فلسطین بیان کردند. به گفته پوتین، تشدید تنش نمونه بارز شکست سیاست آمریکاست. و راه حل، همانطور که او در مجمع تکرار کرد، ایجاد کشور مستقل فلسطین است.
و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه با فواد حسین همتای عراقی خود دیدار کرد. دیپلمات‌ها از همه طرف‌های ذی‌نفع خواستند تا تلاش‌های <...> را برای ازسرگیری سریع روند مذاکرات کامل بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بیشتر کنند. نتیجه باید ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала