برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت درباره تحولات فلسطین

© AFP 2023 / Timothy A. Clary شورای امنیت
شورای امنیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات فلسطین روز جمعه برگزار می شود.
منابع آگاه در شورای امنیت که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات فلسطین قرار است روز جمعه ساعت 22:00 به وقت مسکو برگزار شود.
به گفته این منابع، رئیس شورای امنیت جلسه ای را برای روز جمعه در ساعت 15:00 (22:00 به وقت مسکو) تعیین کرد.
این نشست به وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین اختصاص دارد.
گفتنی است، صبح روز شنبه، 7 اکتبر اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
Israeli Strikes on Palestine - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
معاون سفیر فلسطین در بلژیک خواستار تحریم اسرائیل شد
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل، اوضاع در خاورمیانه به شدت وخیم شده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در اورشلیم اعلام کرده است. اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام و حملات خود را به آن و برخی از مناطق در لبنان و سوریه را آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد. در میان فلسطینی ها بیش از 1 هزار کشته و بیش از 5 هزار زخمی، در میان اسرائیلی ها - حداقل 1.2 هزار کشته و بیش از 3 هزار زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала