اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل ضمن اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه اظهار داشت: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های تلفنی با همتایان خود و برخی مقامات سازمان‌های بین‌المللی، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت آنچه در اراضی اشغالی اتفاق افتاد، یک ابتکار کاملاً فلسطینی و واکنشی به جنایات جنگی و تندروی‌های ماه‌های اخیر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بود.
امیرعبداللهیان گفت: هم‌اکنون غزه در محاصره کامل انسانی قرار دارد و آب و برق، و ارسال دارو و غذا به‌روی کودکان و زنان‌ و آحاد مردم قطع شده است و حملات و جنایات جنگی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه دارد.
وی تأکید کرد، به‌دلیل گسترش کشته‌های زنان و کودکان در غزه، مسئولیت بازخوردهای بعدی آن و پیچیده‌تر شدن اوضاع به‌عهده رژیم صهیونیستی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی این کشور برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه تصریح کرد: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.
آنتونیو گوترش در این گفتگوی تلفنی گفت: شاید هیچ کسی بیشتر از ما از قضایای پیش‌آمده در غزه ناراحت نمی‌باشد زیرا صدها تن از کارمندان سازمان ملل در این شهر در شرایط بسیار نامناسبی می‌باشند و تاکنون تعدادی از آنها هم کشته شده‌اند و در این شرایط به حفاظت از اهالی غزه می‌پردازند.
گوترش افزود: عده کثیری از اهالی غزه در مدارس متعلق به سازمان ملل متحد در این شهر پناه داده شده‌اند، از وخامت اوضاع در غزه آگاهی داریم و در حال تلاش هستیم که از طریق رایزنی با کشورهای دیگر از شدت یافتن بمبارانها و درگیری‌ها جلوگیری کنیم زیرا هر لحظه بیم آن می‌رود که تشدید این وضعیت موجب بروز فاجعه‌ای در غزه شود.
دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همواره با مواضع افراطی مقامات اسراییلی مخالفت نموده‌ایم و معتقدیم از طریق به‌رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، امیدواریم بتوانیم به این مشکلات خاتمه دهیم.
گوترش گفت: به‌طور گسترده در حال رایزنی هستیم تا از سرایت آتش جنگ به دیگر مناطق جلوگیری نماییم.
وی ضمن قدردانی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال آب، غذا و دارو ـ با هماهنگی صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل ـ به غزه اظهار نگرانی نمود که باتوجه به پایان یافتن سوخت نیروگاه‌های برق در غزه خطر وقوع فاجعه‌ای در غزه بیش از پیش محتمل می‌باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала