آمریکا می گوید رهبران ایران از حمله حماس به اسرائیل غافلگیر شدند

© AFP 2023 / Jack Guezآمریکا می گوید رهبران ایران از حمله حماس به اسرائیل غافلگیر شدند
آمریکا می گوید رهبران ایران از حمله حماس به اسرائیل غافلگیر شدند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
رسانه ها خبر دادند: امریکا اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر اینکه رهبران ایران از حمله حماس به اسرائیل غافلگیر شدند که این موارد شایعات دخالت ایران را شک برانگیز می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از تعدادی از مقامات آمریکایی می نویسد، ایالات متحده گزارش های اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه رهبری ایران از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر غافلگیر شده است که منجر به ایجاد تردید در واشنگتن در مورد احتمال دخالت تهران در آماده سازی این حمله شد.
وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از منابع بلندپایه در حماس و گروه شیعه حزب الله اعلام کرده بود که افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از ماه اوت به برنامه ریزی حمله حماس به اسرائیل کمک می کردند که ظاهراً در جریان جلساتی در بیروت در دوم اکتبر اجازه داده شده بود. نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت که تهران در حمله حماس به اسرائیل دخالتی نداشته است. سردبیر سابق رویترز گفت که نویسنده این مطالب، سامر سعید، زمانی توسط او به دلیل "داستان سازی" اخراج شد.
در خبر این روزنامه آمده است: آمریکا مجموعه‌ای از گزارش‌های اطلاعاتی جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد رهبران کلیدی ایران از حمله حماس در اسرائیل غافلگیر شده‌اند، اطلاعاتی که شک و تردیدهایی را در مورد نقش مستقیم ایران در طراحی این حمله ایجاد کرده است... مقامات کلیدی ایران نمی‌دانستند این حمله صورت می گیرد.
منابع در ایالات متحده و خاورمیانه افزودند که ایالات متحده، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه هیچ مدرکی مبنی بر کمک مستقیم ایران به طراحی این حمله پیدا نکرده اند. منابع آمریکایی خاطرنشان کردند که جستجو برای شواهد احتمالی، ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала