- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلفات نیروهای مسلح اوکراین در مسیرهای دونتسک و دونتسک جنوبی

© AP Photo / Iryna Rybakova نیروهای مسلح اوکراین 360 نفر را در مسیرهای دونتسک و دونتسک جنوبی از دست داد
 نیروهای مسلح اوکراین 360 نفر را در مسیرهای دونتسک و دونتسک جنوبی از دست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گزارش داد، نیروهای اوکراینی روزانه حدود 360 سرباز را در مسیرهای دونتسک و دونتسک جنوبی از دست دادند و واحدهای روسی چهار حمله دشمن را دفع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام وزارت دفاع روسیه آمده است: در جهت دونتسک، گروه سربازان "جنوبی" به همراه هوانوردی، توپخانه و سیستم های شعله افکن سنگین، دو حمله دشمن را در منطقه کلشچفکا دفع کردند. علاوه بر این، در مناطق کوردیوموفکا و آندریفکا، نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای اوکراینی شکست خورد.
خاطرنشان می شود: در شبانه روز گذشته در این راستا، تلفات دشمن بالغ بر 165 نفر از نظامیان اوکراینی بوده که کشته و زخمی شده اند، دو خودروی زرهی رزمی و سه خودرو از بین رفته اند.
در جهت جنوب دونتسک، یگان‌های گروه واستوک به همراه هوانوردی ارتش و توپخانه، دو حمله گروه‌های تهاجمی تیپ 127 دفاع ارضی را در منطقه پریوتنویه در منطقه زاپوروژیه دفع کردند و به یگان‌های اوکراینی ، تیپ 72 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق نوومیخایلوکا، نیکولسکی و استارومایورسکی حمله کردند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: تلفات دشمن بالغ بر 200 نفر از نظامیان اوکراینی بود که کشته و زخمی شده اند، دو خودرو و یک دستگاه هویتزر D-20 نیز از بین رفتند. علاوه بر این، در منطقه شهرک نوومیخایلوکا، جمهوری خلق دونتسک، یک انبار صحرایی با مهمات تیپ 79 تهاجمی هوابرد نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала