ترامپ، ایران را دلیل تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطین دانست

© AP Photo / Andrew Harnikدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تشدید مناقشه فلسطین و اسرائیل را نتیجه تصمیم دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو مسدود کردن 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران دانست.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ روز دوشنبه خطاب به حامیانش در آیووا گفت: "این جنگ از جمله به این دلیل اتفاق افتاد که ایالات متحده 6 میلیارد دلار ایران را آزاد کرد".
وجوه ذکر شده توسط رئیس جمهور سابق ایالات متحده به عنوان بخشی از توافق اخیر واشنگتن با تهران در مورد آزادی زندانیان آمریکایی آزاد شد.
به گفته رهبر سابق آمریکا، در شرایط کنونی، آمریکا و اسرائیل به "همکاری و رهبری نزدیک به ویژه" نیاز دارند که به گفته وی، او آماده ارائه آن است. این سیاستمدار با ابراز اطمینان از اینکه جانشین او بایدن با اجازه دادن به درگیری‌های کنونی به اسرائیل "خیانت" کرد، تأکید کرد: "در غیاب رهبران قوی، مهم نیست که چند تانک دارید".
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیر آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала