آنکارا هجوم ایرانیان به مرزهایش به دلیل شرایط اسرائیل را تکذیب کرد

مرز رازی
مرز رازی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش ها مبنی بر هجوم ادعایی پناهجویانی از ایران به ترکیه به دلیل شدت گرفتن درگیری های میان فلسطین و اسرائیل را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد ازدحام جمعیت در پاسگاه مرزی وان سرای کاپیکوی رخ داده است، گویا جریانی از آوارگان در ارتباط با حوادث نوار غزه از ایران به ترکیه سرازیر شده است.
اداره اطلاعات ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:" تصاویر مربوط به گذرگاه مرزی رازی در ایران در تاریخ 12 مهر 1392 است. در هفته اول مهرماه، شهروندان ایرانی به دلیل تعطیلات رسمی چهار روزه در ایران، برای مقاصد گردشگری به ترکیه آمدند. اگرچه گذرگاه مرزی کاپیکوی به دلایلی مانند برگزاری کنسرت ها و خرید ممکن است در مواقعی بسیار شلوغ باشد، اما به دلیل رویدادهای نوار غزه، مرزهای ما شلوغ نیست".
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سوی نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از سه هزار موشک به سراسر این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 700 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 2156 نفر زخمی شدند.
تیپ القسام از اجرای عملیاتی به نام "طوفان الاقصی" خبر داد. گفته می شود که مبارزان فلسطینی 35 سرباز و شهرک نشین را اسیر کرده اند.
نیروهای دفاعی اسرائیل با عملیات "شمشیر آهنین" پاسخ دادند. در این کشور حکومت نظامی اعلام شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، خطاب با اعلام وضعیت جنگی گف، که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش در حال پاکسازی و تخلیه مناطق پرجمعیت است. هواپیماهای اسرائیلی حملات خود را به اهدافی در نوار غزه آغاز کردند. اسرائیلی ها ادعا می کنند که این حملات 370 نفر را کشته و بیش از 2.2 هزار نفر را مجروح کرده اند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در این منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала