آغاز تحقیقات بریتانیا در خصوص کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه انگلیسی

© AP Photo / Hadi Mizbanآغاز تحقیقات بریتانیا در خصوص کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه انگلیسی
آغاز تحقیقات بریتانیا در خصوص کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه انگلیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
روزنامه گاردین روز دوشنبه گزارش داد که بریتانیا در حال آغاز تحقیقات عمومی در خصوص ادعای قتل 80 غیرنظامی در افغانستان توسط نیروهای سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) است.
به گزارش اسپوتنیک، تایمز پیشتر گزارش داده بود که فرماندهان نیروهای سرویس هوایی ویژه بریتانیا ، داده‌های رایانه‌ها را به منظور پنهان کردن شواهد احتمالی از کشته شدن 80 غیرنظامی در افغانستان بین سال‌های 2010 تا 2013 نابود کرده‌اند.
در مطلب منتشر شده در روزنامه گاردین آمده است: تحقیقات عمومی در خصوص ادعاها مبنی بر اینکه 80 افغانستانی توسط اعضای سه واحد SAS مختلف بریتانیا کشته شده اند، روز دوشنبه در میان درخواست خانواده قربانیان برای فاش شدن حقیقت آغاز می شود. این روزنامه خاطرنشان می کند که غیرنظامیان افغانستانی بارها پس از حملات شبانه یگان های SAS پس از متهم شدن افراد به ساخت سلاح، در خانه های خود یا در نزدیکی خانه شان کشته شده اند.
گاردین می نویسد، با وجود گزارش های متعدد در رسانه های افغانستان، هنوز مشخص نیست که آیا تحقیقات داخلی توسط خود SAS انجام شده است یا توسط پلیس نظامی بریتانیا.
این روزنامه گزارش می دهد که انتظار می رود تحقیقات عمومی چندین ماه طول بکشد و بیشتر آن به دلیل نگرانی در مورد افشای هویت سربازان نیروهای ویژه پشت درهای بسته انجام شود.
در دسامبر گذشته، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که تحقیقات مستقلی را در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه نیروهای بریتانیایی به نظر بین اواسط سال 2010 تا اواسط سال 2013 در افغانستان فعالیت‌های غیرقانونی انجام داده‌اند، آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала