سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که هنوز امکان کنترل اوضاع در کشور وجود ندارد

© AP Photo / Tsafrir Abayovنیروهای اسرائیلی
نیروهای اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
جاناتان کنریکوس، نماینده نیروهای دفاعی اسرائیل، در شرایطی که درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی شدت گرفته است، گفت که کنترل کامل اوضاع در این کشور هنوز ممکن نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، جاناتان کنریکوس، نماینده نیروهای دفاعی اسرائیل گفت: ما هنوز در حال مبارزه هستیم، آخرین خانه‌ها، شهرک‌ها، جوامع و پایگاه‌ها را پاکسازی می‌کنیم. من می‌خواهم امیدوار باشم که در سپیده دم بتوانیم بگوییم که بالاخره حاکمیت و نظم را به اسرائیل بازگردانیم. اما این هنوز محقق نشده است و این اولویت شماره یک ما خواهد بود.
به گفته وی، چند صد و شاید تا هزار نفر از مبارزان حماس در حمله به اسرائیل شرکت داشتند.
وی همچنین خاطرنشان کرد که پس از بازگرداندن کنترل، مقامات مرزها را خواهند بست و حمله به مواضع حماس را آغاز خواهند کرد.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت.
سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، ده ها جنگجوی حماس به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کرده اند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
Soldados de Líbano - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
لحظه به لحظه با تنش میان فلسطین و اسرائیل + تصاویر
جروزالم پست پیشتر گزارش داده بود که تعداد کشته شدگان اسرائیل در جریان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل از 300 نفر گذشت و بیش از 1.5 هزار نفر زخمی شدند. بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه به 256 نفر افزایش یافته و نزدیک به ۱.۷ هزار نفر مجروح شده‌اند. گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала