حماس: تا زمان تشدید تنش توسط اسرائیل، آتش‌بسی برقرار نخواهد شد

© AFP 2023 / Mahmud HamsВзрыв и пожар в Газе в результате ответных ударов Израиля по Палестине 7 октября 2023 года
Взрыв и пожар в Газе в результате ответных ударов Израиля по Палестине 7 октября 2023 года  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
سخنگوی حماس به اسپوتنیک گفت: تا زمانی که اسرائیل تنش در منطقه را تشدید می کند، حماس با آتش بس با اسرائیل موافقت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "حازم قاسم" روز یکشنبه گفت:" اشغالگران اسرائیلی در بحبوحه تجاوزات خود به غیرنظامیان هستند. تا زمانی که اسرائیل این جنگ را تشدید می کند، نمی توان از آتش بس صحبت کرد.
قاسم همچنین تاکید کرد که هنوز خیلی زود است که در مورد میانجیگری صحبت کنیم، زیرا "میدان جنگ تعیین می کند که چه کسی اوضاع را کنترل می کند." وی خاطرنشان کرد: "گفتگو درباره سربازان اسیر اسرائیلی پس از پایان عملیات طوفان الاقصی آغاز خواهد شد. یکی از نمایندگان جنبش تصریح کرد که این موضوع در صلاحیت تیپ القسام (شاخه نظامی حماس) است".
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سوی نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از سه هزار موشک به سراسر کشور شلیک شده است. علاوه بر این، نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 600 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 2156 نفر زخمی شدند.
تیپ القسام از اجرای عملیاتی به نام "طوفان الاقصی" خبر داد. گفته می شود که مبارزان فلسطینی 35 سرباز و شهرک نشین را اسیر کرده اند.
نیروهای دفاعی اسرائیل با آغاز عملیات "شمشیر آهنین" پاسخ دادند. در کشور حکومت نظامی اعلام شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در خطاب به ملت اعلام کرد که کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش در حال پاکسازی و تخلیه مناطق پرجمعیت است.
هواپیماهای اسرائیلی حملات خود را به اهدافی در نوار غزه آغاز کردند. اسرائیلی ها ادعا می کنند که این حملات 370 نفر را کشته و بیش از 2.2 هزار نفر را مجروح کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: "روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала