بلینکن: اسرائیل به دنبال گسترش جغرافیای درگیری به سوی ایران نیست

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اسرائیل به طور کامل بر نوار غزه متمرکز است و به دنبال گسترش جغرافیای درگیری از جمله با ایران نیست.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا حملات اسرائیل علیه "حامیان حماس مانند ایران" امکان پذیر است یا خیر، گفت:" اسرائیل به طور کامل بر غزه متمرکز است، بر حفظ امنیت شهروندان خود، که برخی از آنها در حال حاضر در قلمرو اسرائیل در معرض تهدید مستقیم هستند، و همانطور که گفتم، انجام هر کاری که لازم است برای محاکمه مجرمین به عدالت و عدم تکرار آن انجام شود. این همان چیزی است که اسرائیل روی آن متمرکز شده است".
بلینکن در عین حال گفت که آمریکا از اسرائیل نخواسته است که به ایران حمله نکند. او گفت: "تنها چیزی که به اسرائیل گفتیم این است که ما اینجا هستیم، از شما حمایت می کنیم، می خواهیم تمام حمایت هایی را که نیاز دارید به شما ارائه کنیم."
وزیر خارجه آمریکا گفت که از روز شنبه با همکارانی از مصر، عربستان سعودی، اردن، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، لبنان و بسیاری از کشورهای اروپایی صحبت کرده است تا آنها از نفوذ خود برای جلوگیری از گسترش درگیری استفاده کنند.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سوی نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از سه هزار موشک به سراسر این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 700 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 2156 نفر زخمی شدند.
تیپ القسام از اجرای عملیاتی به نام "طوفان الاقصی" خبر داد. گفته می شود که مبارزان فلسطینی 35 سرباز و شهرک نشین را اسیر کرده اند.
نیروهای دفاعی اسرائیل با عملیات "شمشیر آهنین" پاسخ دادند. در این کشور حکومت نظامی اعلام شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، خطاب با اعلام وضعیت جنگی گف، که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش در حال پاکسازی و تخلیه مناطق پرجمعیت است. هواپیماهای اسرائیلی حملات خود را به اهدافی در نوار غزه آغاز کردند. اسرائیلی ها ادعا می کنند که این حملات 370 نفر را کشته و بیش از 2.2 هزار نفر را مجروح کرده اند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در این منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала