بایدن دستور کمک بیشتر به اسرائیل را صادر کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور حمایت بیشتر از اسرائیل را صادر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:" رئیس جمهور ایالات متحده دستور حمایت بیشتر از اسرائیل در مواجهه با حمله تروریستی بی سابقه حماس را صادر کرده است".
کاخ سفید افزود: "بایدن به طور مرتب در جریان تحولات قرار خواهد گرفت و مقامات دولت وی در تماس نزدیک با شرکای اسرائیلی خواهند بود".
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سوی نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از سه هزار موشک به سراسر این کشور شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 700 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 2156 نفر زخمی شدند.
تیپ القسام از اجرای عملیاتی به نام "طوفان الاقصی" خبر داد. گفته می شود که مبارزان فلسطینی 35 سرباز و شهرک نشین را اسیر کرده اند.
نیروهای دفاعی اسرائیل با عملیات "شمشیر آهنین" پاسخ دادند. در این کشور حکومت نظامی اعلام شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، خطاب با اعلام وضعیت جنگی گف، که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش در حال پاکسازی و تخلیه مناطق پرجمعیت است. هواپیماهای اسرائیلی حملات خود را به اهدافی در نوار غزه آغاز کردند. اسرائیلی ها ادعا می کنند که این حملات 370 نفر را کشته و بیش از 2.2 هزار نفر را مجروح کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: "روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس دهند و به میز مذاکره بازگردند".
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در این منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала