گزارش و تحلیل

اسرائیلی ها نباید شوکه می شدند

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские военные в Сдероте
Израильские военные в Сдероте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
عملیات وسیعی که نیروهای فلسطینی چه از نظر کم و کیف چه از نظر نتایج آن بر علیه اسرائیلی ها راه انداختند در نوع خود بی سابقه به شمار می آید.
اسپوتنیک - چند هزار کشته و زخمی و صدها اسیر، امری نیست که اسرائیلی ها حتی در جنگ با تمام کشورهای عربی با هم تجربه کرده باشند.
اما نکته مهمی که اینجا وجود دارد این است که چرا برخی تصور می کنند که اسرائیلی ها شوکه شدند و پیش بینی چنین اتفاقی را نمی کردند؟
اتفاقا با توجه به شرایط موجود داخلی و خارجی و رفتارهای دولت تندرو اسرائیل باید پیش بینی می شد که چنین اتفاقی رخ می دهد.

اولا که دیگر برای کسی شکی نیست که به دلیل اوضاع نابسامان داخلی اسرائیل مخصوصا اوضاع دولت نتانیاهو شرایط آنقدر به هم ریخته که دستگاه های امنیتی و نظامی با آن مواجه هستند و نبود روحیه در میان اینها چنین اتفاقی اجتناب ناپذیر بود.

برخی حتی باور دارند که دستگاه های امنیتی دولت تندرو اسرائیل خواهان آن بود که چنین اتفاقی پیش آید تا با دست باز به کشتار مردم فلسطینی بپردازد.
جریانی مانند سناریوی 11 سپتامبر که دست آمریکا را برای کشت و کشتار در افغانستان باز گذاشت.
البته هیچ سناریویی را نمی توان نادیده گرفت ولی آنچه مسلم است این می باشد که فشارهای بی سابقه دولت تندرو اسرائیل بر علیه فلسطینی ها قطعا موجب چنین انفجاری می شد.
البته بنده شخصا مخالف هرگونه خشونت به هر دلیلی می باشد هستم و هیچ وقت آرزو ندارم که یک تار مو حتی از سر دشمن ام کم شود اما آنانکه در رسانه های طرفدار اسرائیل برخی تصاویر و فیلم ها را از اتفاقاتی که برای برخی اسرائیلی ها رخ داده نمایش می دهند و مظلوم نمایی می کنند آیا تصاویر بلاهایی که اسرائیلی ها بر سر فلسطینی ها آوردند را فراموش کردند، تصاویر "محمد الدره" وفرزندش را در اینترنت جستجو کنید، یا تصاویر دیگر اتفاقاتی که برای فلسطینی ها رخ داده تا متوجه شوید این اتفاقات همه واکنش نسبت به همان کنش های قبلی است.
خودتان را یکبار جای خانواده ها و وابسته های نزدیک اینها قرار دهید و تصور کنید اگر شما جای آنها بودید چه کار می کردید.
تصور کنید که شما را در یک باریکه زندانی کرده اند و هر چند وقت یکبار شما را بمباران می کنند و عزیزان شما را قتل عام می کنند و هیچ کس در جهان صدایش در نمی آید و حتی سوال نمی کند که چه بلایی سرتان می آید و حتی به شما اجازه نمی دهند از آن زندان خارج شود وفقط اجازه می دهند مواد غذایی را در حد استاندارد کالری سازمان ملل به شما برسد و دارو هم به صورت قطره چکانی و...، آنوقت چه کار می کنید؟
اینها ایران را متهم می کنند که به حمایت از فلسطینی ها پرداخته و نقشه و تسلیحات و تجهیزات را در اختیارشان قرار داده که دست به چنین عملیاتی بزنند.
رئیسی در نشست سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
گفت‌وگوی تلفنی رئیسی با زیاد النخاله و اسماعیل هنیه
البته ایران هیچ وقت انکار نکرده که از فلسطینی ها حمایت می کند و رسما هم گفته با تمام امکانات از آنها حمایت خواهد کرد.
همین دو سه هفته پیش بود که نتانیاهو پشت تریبون سازمان ملل ایرانی ها را تهدید به حمله اتمی می کرد، آیا فراموش کردید؟ خوب در چنین شرایطی آیا اسرائیلیها باید شوکه بشوند که ایران از فلسطینی ها بر علیه شان حمایت کند.
آیا اگر رئیس جمهوری ایران رفته بود پشت تریبون سازمان ملل و همان حرف ها را زده بود کشورهای غربی سکوت می کردند، حتی اگر هم دفتر وی بیانیه صادر می کرد و می گفت که اشتباه لفظی بوده؟
اگر حمایت بی چون و چرای ایالات متحده و کشورهای غربی از اسرائیل نبود واگر همان لحظه که نتانیاهو از حضور خود در سازمان ملل برای تهدید یک کشور عضو سازمان ملل به حمله اتمی استفاده نمی کرد شاید ایران هم نیاز نمی دید از فلسطینی ها بر علیه اسرائیل حمایت کند.
آیا وقتی که اسرائیل از گروه های تروریستی و جدایی طلب مخالف مردم ایران حمایت می کند تا بیایند داخل خاک ایران و عملیات تروریستی انجام دهند، نباید توقع داشته باشد که ایران هم از مخالفین اسرائیل حمایت کند؟
آیا وقتی اسرائیل هفته ای چند بار خانه و کاشانه مردم سوریه را به بهانه اینکه مراکز نظامی هستند بمباران می کند، نباید توقع داشته باشد که آنها نیز از فلسطینی ها حمایت کنند؟
همین چند روز پیش بود که گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل جشن فارغ التحصیلی افسران جوان سوری را با سلاح های تولید کشورهای ناتو بمباران کردند و صدها جوان سوری وخانواده های غیر نظامی آنها را به خاک و خون کشیدند.

گویند جواب های هوی است، وقتی که سران اسرائیل هر روز کشورهای دیگر را تهدید به حمله نظامی و اتمی می کنند و تهدیدات خود را انجام می دهند باید توقع داشته باشند آنها نیز از فلسطینی ها حمایت کنند.

همین لحظه که بنده در حال نگارش این مقاله می باشم اسرائیلی ها در حال بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیر نظامیان فلسطینی می باشند، خوب بدیهی است که فرزندان اینها به دنبال انتقام باشند و رزمندگان آنها از هر وسیله ای که می توانند استفاده کنند تا با اسرائیلی ها مقابله به مثل کنند.
پس در پایان باید بگوییم اسرائیلی ها نباید شوکه می شدند چون این اتفاق نتیجه بذرهای کینه و دشمنی ای است که خودشان کاشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала