گفتگوی وزرای خارجه روسیه و مصر در مورد تشدید درگیری ها در اسرائیل

© AFP 2023 / Mahmud HamsВзрыв и пожар в Газе в результате ответных ударов Израиля по Палестине 7 октября 2023 года
Взрыв и пожар в Газе в результате ответных ударов Израиля по Палестине 7 октября 2023 года  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
اشتراک
لاوروف در گفتگو با همتای مصری، نگرانی خود را از تشدید درگیری در اسرائیل ابراز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سایت دستگاه دیپلماسی فدراسیون روسیه اعلام کرد که وزیران امور خارجه روسیه و مصر در جریان یک تماس تلفنی تشدید درگیری های فلسطینی – اسرائیلی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این اطلاعیه آمده است: "روسای دستگاه های سیاست خارجی نگرانی عمیق خود را در رابطه با تشدید ناگهانی شرایط در حوزه درگیری های فلسطینی – اسرائیلی که تا کنون قربانیان زیادی را از جمله در بین جمعیت غیر نظامی به همراه داشته است، را ابراز نمودند".

این نهاد دولتی افزود که علاوه بر آن، این وزیران در این خصوص هم عقیده بودند که توقف بی درنگ عملیات نظامی و راه اندازی روند مذاکرات فلسطینی – اسرائیلی در راستای معیارهای حقوق بین الملل و تصمیمات پیشین سازمان ملل و شورای امنیت آن، ضروری می باشد.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: "لاوروف پیشنهادات ابتکاری چند وقت اخیر روسیه در مورد فعال سازی تلاش های یکپارچه طرفین علاقمند به منافع دستیابی هر چه سریعتر به حل و فصل عادلانه و قابل اطمینان اسرائیلی – فلسطینی با فرمول دو دولت را یادآوری نمود".

نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
برگزاری نشست شورای امنیت در مورد درگیری اسرائیل و فلسطین در روز یکشنبه
روز شنبه اسرائیل با حمله موشکی بی سابقه ای از لحاظ مقیاس آن از طرف نوار غزه روبرو شد. بخش رسانه ای ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای افراطی سه هزار موشک را به سمت خاک این کشور پرتاب کرده اند. علاوه بر آن، ده ها جنگجو وارد مناطق مرزی اسرائیل شده اند. نظامیان اسرائیل در حال پاسکازی شهرک ها می باشند و در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام شده است.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، گردان های القسام، روز شنبه از عملیاتی علیه اسرائیل خبر داد و اعلام کرد که 5000 موشک شلیک کرده است. نیروهای دفاعی اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر دادند. یواو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از تجمع گسترده نیروهای ذخیره در پس زمینه شلیک موشک های بی وقفه از نوار غزه و نفوذ شبه نظامیان به خاک اسرائیل خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала