ترامپ آماده است به طور موقت ریاست مجلس نمایندگان کنگره آمریکا را بر عهده بگیرد

© AP Photo / Tony Dejakدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد اگر حزب جمهوری‌خواه نتواند بر سر نامزد دیگری به توافق برسد، آماده است تا به طور موقت پست ریاست مجلس نمایندگان کنگره را بر عهده بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، وی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: "آنها از من پرسیدند که آیا برای مدت کوتاهی تا زمانی که به توافق برسند به خاطر حزب موافقت خواهم کرد. من این کار را انجام نمی دهم زیرا می خواهم. در صورت لزوم این کار را انجام خواهم داد اگر آنها نتوانند در اینباره تصمیم دیگری بگیرند".
به گفته رئیس جمهور سابق، او موافقت می کند که پست سوم در سلسله مراتب قدرت در آمریکا را برای "یک دوره 30، 60 یا 90 روزه" بپذیرد - تا زمانی که هم حزبی های وی بر روی گزینه طولانی مدت توافق کنند.
Бывший президент Дональд Трамп беседует с журналистами во время перерыва в судебных заседаниях в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2023
درخواست بسته شدن پرونده ترامپ بر پایه مصونیت رئیس جمهور
این سیاستمدار تصریح کرد که این درخواست از طرف بسیاری از "دوستان" او در کنگره صورت گرفته است.
کرسی رئیس مجلس نمایندگان تا به حال هرگز توسط فردی از خارج از این مجلس اشغال نشده اما قانون این گزینه را منع نکرده است. چندین نماینده کنگره قبلاً گفته اند که می خواهند ترامپ را در این سمت ببینند که پس از برکناری کوین مک کارتی در نتیجه همزمانی موقعیتی مواضع جناح راست اکثریت جمهوری خواه و اقلیت دموکرات خالی شد.
انتخابات رئیس مجلس نمایندگان قرار است روز چهارشنبه برگزار شود و یک روز قبل از آن، جمهوری خواهان یک جلسه گروهی برای بحث در مورد نامزدها برگزار خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала