درخواست بسته شدن پرونده ترامپ بر پایه مصونیت رئیس جمهور

© AP Photo / Craig RuttleБывший президент Дональд Трамп беседует с журналистами во время перерыва в судебных заседаниях в Нью-Йорке
Бывший президент Дональд Трамп беседует с журналистами во время перерыва в судебных заседаниях в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2023
اشتراک
تیم دفاعی ترامپ با استناد به مصونیت رئیس جمهور خواستار بسته شدن پرونده وی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، تیم دفاعی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با اعلام اینکه وی در زمان انجام اعمال خلاف قانون مصونیت ریاست جمهوری داشته است، از دادگاه خواسته است تا پیگیری پرونده علیه وی در خصوص اشغال کنگره و تلاش برای اثرگذاری بر روند انتخابات را متوقف نماید.

در درخواست ارائه شده به دادگاه واشنگتن آمده است: "دادگاه می بایست با استناد به مصونیت ریاست جمهوری، پرونده را ببندد".

وکلای این سیاستمدار به این نکته اشاره می کنند که اتهام تفهیم شده به وی "وارد "حریم خارجی" اختیارات ریاست جمهوری" می شوند. در این درخواست گفته شده است: "در نتیجه، این اتهامات نمی توانند تبدیل به اساس اتهامات قضایی شوند".

تیم دفاعی با بیان سابقه قضایی مروبط به پرونده سال 1982، که در آن گفته که "برای ضمانت امکان انجام تعهدات توسط رئیس جمهور به شکل بدون لغزش و نگرانی از پاسخگویی بابت تصمیماتی که خوشایند مخالفان نمی باشد ، "قانون مصونیت مطلق" بابت اقدامات داخل "حریم خارجی" اختیارات رسمی رئیس جمهور تامین می نماید".

این وکلا اصرار دارند که دادستانی حق این دعا را ندارد که "تلاش های ترامپ برای تامین کامل بودن انتخابات" خارج از تعهدات ریاست جمهوری وی بوده است، یا اینکه وی رهبری انگیزه های غیر قانونی را در ظاهر با علم به غیر واقعی بودن اطلاعات منتشر شده در خصوص تقلب در انتخابات را داشته است.
Американский политик Дональд Трамп во время дождя  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
ترامپ اولین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا که عکسش هنگام بازداشت منتشر می‌شود + عکس
انتظار می رود که روند قانونی علیه ترامپ در خصوص اشغال کنگره در تاریخ 4 مارس 2024 آغاز شود. در دادگاه محلی پایتخت آمریکا پرونده فدرال در مرد تلاش های پذیرفته نشده توسط ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به سود خود به واسطه اشغال کنگره بعنوان یکی از بخش ها آن، بررسی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала