کارکنان مدرسه سفارت روسیه در ایران، آنرا به کانونی برای معرفی فرهنگ روسی تبدیل کرده اند + ویدئو

© Fotolia / Curioso Photographyمیدان آزادی در تهران
میدان آزادی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
اولگ یانکوفسکی، برنده مسابقه "معلم سال روسیه 2023" - معلم زبان و ادبیات روسی در مدرسه سفارت روسیه در ایران و همکارانش، این موسسه آموزشی در تهران را به کانونی برای همه کسانی تبدیل کردند که می خواهند با فرهنگ کبیر و نظام آموزشی روسیه آشنا شوند.
به گزارش اسپوتنیک رافائل گئورکیان، کاردار موقت روسیه در ایران این مطلب را اعلام کرد.
تاتیانا گولیکووا معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه در تاریخ 5 اکتبر اعلام کرد که اولگ یانکوفسکی، معلم زبان و ادبیات روسی در مدرسه سفارت روسیه در ایران برنده مسابقه "معلم سال 2023 روسیه" است.
گئورکیان گفت: "به لطف اولگ و همکارانش، مدرسه ما به مرکز جذابیت برای همه کسانی تبدیل شده است که می خواهند با فرهنگ کبیر و نظام آموزشی روسیه آشنا شوند."
کاردار روسیه در ایران خاطرنشان کرد که ماهیت متود و روش کار یانکوفسکی در عشق او به کودکان و حرفه اش نهفته است، که به او اجازه می دهد تا شور و شوق و علاقه شدید خود به زبان و ادبیات روسی به طور محجوبانه و هیجان انگیز به کودکان ملیت های مختلف که در مدرسه تحصیل می کنند منقل کند.
آندری گراسیموف، مدیر مدرسه سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: "اولگ ایگوروویچ یانکوفسکی معلمی است که در توانایی خود برای ایجاد محیطی در درون دیوارهای مدرسه و فراتر از آن که خلاقیت با احساس مصونیت و امنیت مطلق همراه باشد، برابری ندارد.".
آموزگار مدرسه سفارت روسیه در ایران، معلم سال در روسیه اعلام  شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2023
آموزگار مدرسه سفارت روسیه در ایران، معلم سال در روسیه اعلام شد
وی خاطرنشان کرد که یانکوفسکی می تواند با افتخار عنوان "معلم سال" را به لطف ویژگی هایی مانند "خوبی، توانایی در کنار کودک ماندن و در عین حال مربی و رفیق ارشد بودن" به خود اختصاص دهد.
مدیر مدرسه سفارت روسیه تأکید می کند که بچه ها معلم زبان و ادبیات روسی خود را دوست دارند؛ انبوهی از تحسین کنندگان اغلب دور او جمع می شوند: بچه ها با معلم خود در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنند، اسرار خود را به او اعتماد می کنند و مهمتر از همه با افزایش دانش و فرهنگ خود "غنی تر" می شوند." معلم علاوه بر تدریس موضوع اصلی خود، درس های جالبی را در خارج از کلاس های مدرسه برگزار می کند، اجراهای موسیقی را با دانش آموزان آماده کرده و انجمن های بحث و گفتگو را سازماندهی می کند.
گراسیموف خاطرنشان کرد که شاگردان اولگ یانکوفسکی از معلم حمایت کرده ، در ایجاد کارت ویدئویی برای او شرکت نموده و بی قید و شرط به پیروزی او اعتقاد داشتند.
وی اضافه می‌کند: "اولگ ایگورویچ رویکرد خود به آموزش را با سخنان فئودور ایوانوویچ تیوتچف توصیف می کند: "همه چیز در من است و من در همه چیز هستم." این بدان معنی است که معلم به کودکان می آموزد که ارتباط بین موضوعات مدرسه و زندگی واقعی را ببینند و به دانش آموزان خود کمک می کند تمام تجربه‌ای را که به دست می‌آورند به مهارت‌های لازم تبدیل کنند تا افراد متخصص و موفق و در عرصه انتخابی خود ‌شوند.".
مسابقه "معلم روسیه سال" بزرگترین ترین مسابقه در زمینه آموزش و پرورش در فدراسیون روسیه است که برای سی و چهارمین بار برگزار شد. امسال آخرین مرحله فدرال مسابقات در استان مسکو برگزار شد. این مسابقه بین معلمان مدارس متوسطه و لیسه ها برگزار می شود و هر ساله بیش از 100 هزار معلم در آن شرکت می کنند. هدف آن شناسایی، حمایت و تشویق مستعدترین معلمان، انتشار تجربیات آنها و بالا بردن اعتبارحرفه تدریس و معلمی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала