مقام قطری: مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا آسان نیست

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران و آمریکا
ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر با بیان اینکه دوحه همچنان به ایفای نقش در مذاکرات ایران و آمریکا پایبند است، گفت که مذاکرات هسته‌ای بین تهران و واشنگتن روند آسانی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر گفت که مذاکرات ایران و آمریکا درباره توافق هسته‌ای روند آسانی نیست.
محمد بن عبدالعزیز الخلیفی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان خاطرنشان کرد که قطر همچنان به ایفای نقش و یافتن زمینه مشترک در مذاکرات ایران و آمریکا پایبند است.
وی همچنین تأکید کرد: مذاکراتی که موجب آزادی پنج آمریکایی بازداشت شده در ایران شد نیز آسان نبود. این یک موضوع چند جزئی بود و مؤلفه مالی، سیاسی و امنیتی داشت، بنابراین آسان نبود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان گفتگوهای بیشتر میان آمریکا و ایران با بیان اینکه فضای بی‌اعتمادی بین دو کشور حاکم است، گفت که موفقیت این توافق مبادله زندانیان می‌تواند زمینه را برای ایجاد فضای بهتر و مثبت‌تر بین دو طرف فراهم کند.
وی همچنین گفت که قطر به علت سابقه‌ای که در میانجی‌گری دارد، اعتماد کشورها را برای ایفای نقش در حل و فصل منازعه‌ها جلب کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала