ساخت بالون ویژه ای در روسیه برای جستجوی ذخایر نفت و طلا

© Sputnik / Vladimir AstapkovichУчастник 21-й Международной встречи воздухоплавателей в Великих Луках
Участник 21-й Международной встречи воздухоплавателей в Великих Луках - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
دانشجویان روسیه یک بالون ویژه را برای تجزیه و تحلیل خاک و جستجوی مواد معدنی با استفاده از عکس‌های دقیق ساخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشجویان دانشگاه دولتی سیستم های کنترل و رادیو الکترونیک شهر تومسک روسیه این بالون را آزمایش کردند که با آن می توان تصاویر دقیقی برای جستجو و کشف ذخایر معدنی و نظارت بر مزارع کشاورزی گرفت. این کار در چارچوب پروژه فدرال موسوم به "پلتفرم کارآفرینی دانشگاهی در زمینه فناوری " انجام شده است.
بالون جدید برای طیف وسیعی از اهداف از جمله به عنوان مثال، تامبن ارتباطات تلفن موبایل یا پرتاب ماهواره طراحی شده است. با این حال، در مرحله فعلی، تمرکز تیم بر روی فیلمبرداری است. با استفاده از آن می توان خاک را بررسی ، معادن را جستجو و وضعیت مزارع کشاورزی را زیر نظر بگیرید تا بفهمید چه زمانی باید برداشت کنید و آیا نیاز به اصلاح خاک است یا خیر. این کارها به طور قابل توجهی در هزینه های شرکت های استخراج منابع و کشاورزی صرفه جویی می کند.
سازندگان خاطرنشان می کنند که مزیت بالون جدید این است که می تواند تا ارتفاع 40 کیلومتری (بیشتر از پهپاد) بالا رفته ، این ارتفاع را حفظ کند و در یک مسیر مشخص کار کند.
کنترل با استفاده از فن آوری "aeroballast" طراحی شده توسط دانشجویان انجام می شود. در ماهیت امر، این لایه اضافی است که در آن به جای هلیوم، هوای معمولی وجود دارد که چگالی آن توسط یک کمپرسور برای تغییر وزن سیستم تغییر می کند. بر این اساس، هنگام کنترل بالون، می توانید چگالی هوای موجود در آن را تغییر دهید. این باعث تغییر جرم و ارتفاع پرواز می شود.
نیکیتا چبان، رهبر پروژه بالون جدید گفت: "تهیه تصاویر ماهواره ای یک راستای بسیار خوش آتیه است. در عین حال، جزئیات در تصاویر معمولی که توسط ماهواره های واقع در ارتفاع 600 کیلومتری گرفته می شود، واضح نیست. جایگزین، تصاویرگرفته شده از پهپاد است، اما این بسیار گران است. منحصر به فردی کار ما این است که می توان با استفاده از چنین بالونی در یک منطقه بزرگ با هزینه کمی تصاویر دقیق گرفت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала