پوتین: در کانادا نمی دانند کی علیه روسیه جنگید؟ + ویدئو

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین والدای
پوتین والدای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2023
اشتراک
رئیس مجلس کانادا نمی داند که هیتلر و یارانش علیه روسیه جنگیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: اگر رئیس مجلس کانادا نمی داند که هیتلر و یارانش علیه روسیه جنگیده اند، او آدم نادانی است.
پوتین گفته روت را نقل قول کرد و به یاد آورد که او پطور به هونکا افتخار کرد و او را قهرمان اوکراین و قهرمان کانادا خواند.
وی در ادامه افزود: "اگر رئیس پارلمان کانادا بگوید که در طول جنگ جهانی دوم این نازی کانادایی-اوکراینی یا اوکراینی-کانادایی علیه روس ها جنگیده است، نمی تواند درک نکند که او در کنار هیتلر جنگیده است، نه به طرفداری از کانادا. او طرفدار کانادا نبوده است، همکار فاشیست بوده است. اگر نداند که هیتلر و یارانش در طول جنگ علیه روسیه جنگیدند، پس او یک احمق است. این بدان معناست که او در مدرسه درس یاد نگرفته و فاقد دانش اولیه است".
همانطور که پوتین اشاره کرد، اگر روت از همه اینها باخبر بوده و هونکا را قهرمان کانادا می خواند، پس "او یک آدم رذل است."
پوتین در ادامه افزود:" بهرحال، یا این است یا آن. اینها افرادی هستند که باید با آنها سر و کار داشته باشیم."
شایان ذکر است، در 22 سپتامبر، در جریان سخنرانی زلنسکی در پارلمان کانادا، حاضران از یاروسلاو هونکا ملی‌گرای اوکراینی 98 ساله که در طول جنگ جهانی دوم در بخش SS Galicia خدمت می‌کرد، به گرمی استقبال کردند. در 26 سپتامبر، ملانی جولی، وزیر امور خارجه، خواستار استعفای آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام پارلمان شد. او این اتفاق را "کاملا غیرقابل قبول" و "مایه شرمساری برای مجلس نمایندگان و برای کانادایی ها" خواند. روتا بعداً استعفای خود را اعلام کرد. در 27 سپتامبر، ترودو نیز بابت این حادثه عذرخواهی کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تمجید عمومی از نازی ها "بهترین توصیف رژیم حاکم جاستین ترودو" است، در حالی که طرف روسی قصد ندارد "روشی را که لیبرال های کانادایی با نازیسم معاشقه می کنند، تحمل کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала