بریده ای از سخنرانی پوتین در باشگاه بین المللی گفتگوی "والدای"؛ دوره هژمونی آمریکا تمام شد + ویدئو

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба "Валдай"
Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба Валдай - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2023
اشتراک
سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیستمین نشست عمومی باشگاه بین المللی گفتگوی "والدای"
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه در جلسه باشگاه بین اللملی گفتگوی "والدای" گفت که ما با وظیفه ساختن یک دنیای جدید روبرو هستیم.

پوتین گفت: در طول 20 سال، تغییرات جدی در جهان رخ داده است و زمانی که نظم جهانی تغییر می کند، به نظر می رسد زمان فشرده می شود. دوره هژمونی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن تمام شد.

وی گفت: هیچ کس قرار نبود به روسیه گوش دهد، فقط اعتماد بیش از حد به نقاط قوت و شایستگی های خود غرب بالا بود.

پوتین در باشگاه گفتگوی والدای افزود: باید برای همه روشن می شد که تلاش کشورهای قدرتمندتر برای تحمیل منافع خود به دیگران غیرقابل قبول است اما این اتفاق نیفتاد.

پوتین تاکید کرد: تلاش برای ایجاد انحصار محکوم به شکست است، جهان بسیار متنوع است.

وی در مورد درگیری در اوکراین گفت: روسیه جنگ را در اوکراین آغاز نکرد، اما در تلاش است تا آن را پایان دهد.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد که در حالی که مردم و کودکان قبل از شروع عملیات ویژه در دونباس در حال کشته شدن بودند، هیچ کس در غرب به این موضوع توجه نکرد و برای آنها گریه نکرد. اقدامات روسیه در دونباس قبل از هر چیز برای محافظت از مردم انجام می شود.

پوتین تاکید کرد که این روسیه نبود که سعی کرد دونباس را به بمباران و کریمه را تهدید کند.

پوتین افزود: بحران اوکراین، مناقشه ارضی نیست، نیازی به چنین چیزی نداریم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: صلح پایدار تنها زمانی برقرار می شود که همه احساس امنیت کنند، بدانند که نظرات آنها محترم است و تعادل در جهان برقرار است.

وی در مورد تحمیل خط غربی در اقتصاد گفت: ایالات متحده در حال تحمیل یک خط اقتصادی است، آنها سعی می کنند قوانین را با برخی قوانین جایگزین کنند. واقعاً شگفت انگیز است، اصلاً شما که هستید؟

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تمدن برای روسیه یک پدیده چندوجهی است، هیچ تمدنی از تمدن دیگر بدتر یا بهتر نیست، همه تمدن ها با هم برابر هستند. بشریت به سمت جدا شدن و تقابل بلوک حرکت نمی کند، بلکه بر اساس تنوع به سوی هم افزایی در حرکت است.

پوتین تکرار کرد که محیط بین المللی امروز باثبات و تهاجمی است. در عین حال،هیچ کس اجازه ندارد به تمدن خود خیانت کند.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: این منزجر کننده است.

به گفته رئیس جمهور روسیه، تناقض این است که وضعیت ممکن است فردا تغییر کند. مثلاً در نتیجه انتخابات. اما برای نخبگان غربی مهم نیست که "بر فشار خود اصرار کنند" – خود این اصل مهم است.

وی افزود: تفکر استراتژیک با منافع خودخواهانه گروه های فشار در حال تغییر جایگزین شده است. از این رو بی مسئولیتی نخبگان سیاسی است. پوتین خاطرنشان کرد: رویکرد تمدنی با این امر مخالف است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا و " متحدان" آن مسیری را برای هژمونی نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی اخلاقی تعیین کرده اند.

ولادیمیر پوتین گفت: مشکل نگرش غرب نسبت به روسیه، منافع ژئوپلیتیکی، نگرش متکبرانه نسبت به دیگران و اعتماد به نفس آنهاست.

وی تصریح کرد که در کشورهای غربی، نخبگان هنجارهایی را تحمیل می کنند که شهروندان مایل به پذیرش آن نیستند.
وی افزود: تلاش کشورهای قدرتمندتر برای تحمیل منافع خود بر دیگران غیرقابل قبول است.

رئیس جمهور در توضیح گزارش نهایی باشگاه والدای خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش می کنند تصویری از آینده تصور کنند و امروز مهم است که بدانیم به کجا می رویم. ما باید از آنچه که برای آن تلاش می کنیم آگاه باشیم، و در روسیه این درک وجود دارد، هیچ کس موانع مصنوعی ایجاد نخواهد کرد.

به گفته وی، پیش بینی نتیجه حرکت تقریبا غیرممکن است، اما درک این موضوع وجود دارد که به کجا می رویم.

اولا، روسیه می‌خواهد در دنیایی باز، در محیطی بدون موانع زندگی کند. دوم اینکه تنوع جهان باید حفظ شود. نکته سوم حداکثر نمایندگی است. هیچ کس نمی تواند به نمایندگی از دیگران حکومت کند؛ دنیای آینده دنیای تصمیمات جمعی است. چهارم امنیت جهانی است، نکته اصلی برای این "رهایی روابط بین الملل از رویکرد بلوکی" و رد درک روابط بین الملل به عنوان یک بازی حاصل جمع صفر است.

علاوه بر این، روسیه از دسترسی جهانی به مزایا و در عین حال حفظ "تفاوت‌ها در پتانسیل کشورهای مختلف" حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد که روسیه موضوع مورد علاقه تعدادی از سیاستمداران در غرب است، ما به آن عادت کرده ایم. روسیه یک تمدن دولتی منحصر به فرد است. این فرمول حاوی اصول اساسی نظم جهانی است که ما به پیروزی آن امیدوار هستیم. ما باید با استانداردهای تحمیلی "دنیای متمدن" مبارزه کنیم، که رعایت آنها توسط "باشگاه یک استاد متمدن" تضمین می شود. روسیه بر این واقعیت تاکید می کند که تمدن های زیادی وجود دارد و آنها از حقوق برابر برخوردار هستند.

پوتین در مورد اصول تعامل دولت ها گفت که نه یک کشور برای همه کشورها تصمیم می گیرد و نه همه کشورها درباره همه چیز تصمیم می گیرند.

پوتین گفت: جمع خاصی از نخبگان غربی همیشه به دشمن نیاز دارند.

ولادیمیر پوتین گفت: هر بازیگر مستقلی برای غرب تبدیل به کسی می شود که باید حذف شود.

پوتین در مورد سیاست غرب اظهار نظر کرد: چشمان خود را پاک کنید، دوران حکومت استعمار مدت هاست به پایان رسیده است.

رهبر روسیه خاطرنشان کرد: من نمی دانم چه تمدنی از کسانی که در خط مقدم جبهه هستند دفاع می کند، اما ما از تمدن خود، مردم خود دفاع می کنیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: من نمی دانم افرادی که در خط مقدم جبهه مخالف هستند از چه تمدنی دفاع می کند، اما ما از تمدن خود، مردم خود دفاع می کنیم.

وی افزود: در غرب فراموش کرده‌اند که سازش چیست، آنها می‌خواهند به هر قیمتی که شده منافع خود را تحمیل کنند.

ولادیمیر پوتین در مورد مسائل ژئوپلیتیک تاکید کرد: غرب در حال تحمیل ساختارهای ژئوپلیتیک مصنوعی به جهان است.


پوتین افزود: نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ پس از سال 2020 تنها حق نظارت بر آتش بس را داشتند.

پوتین گفت: خود ارمنستان قره باغ را به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخت.


پوتین تصریح کرد: زمانی که قره باغ استقلال خود را اعلام کرد، هیچکس آن را به رسمیت نشناخت، حتی ارمنستان، اگرچه این عجیب است.


پوتین تاکید کرد: خود هیأت ارمنستان به طور مستقیم این منطقه را در کیلومتر مربع، از جمله قره باغ، که برای آذربایجان به رسمیت شناخته شده بود، نامگذاری کرد.

پوتین گفت که از رسانه‌ها درباره به رسمیت شناختن قره‌باغ توسط ارمنستان به عنوان ترکیب آذربایجان مطلع شده است: در آن زمان به طور جداگانه به ما اطلاع داده نشد.

پوتین یادآور شد: وضعیت نیروهای حافظ صلح روسیه پس از به رسمیت شناختن قره باغ به عنوان آذربایجانی تغییر کرد.

پوتین گفت: باکو از مسکو خواست تا درباره ای وضعیت صلحبانان روسیه در قره باغ بر اساس دوجانبه موافقت کند و با پاشینیان موافقت شد.



رئیس جمهور روسیه گفت: آذربایجان در چه زمانی و از چه طریقی نظم قانون اساسی را در قره باغ به ارمغان خواهد آورد، تنها یک مسئله زمان بود.


پوتین افزود: همکاران غربی خود باید به سرنوشت ارمنیان قره باغ فکر کنند و به رعایت حقوق آنها فکر کنند.
پوتین تصریح کرد: روسیه از همه مکانیسم‌ها به لحاظ حقوقی برای ارائه پشتیبانی های بشردوستانه در قره باغ کار گرفت.

رئیس جمهور روسیه: اروپا تنها می تواند به بهای وخامت بیشتر اقتصاد و وضعیت شهروندانش به اوکراین کمک کند.

پوتین تکرار کرد که روسیه همچنان بزرگترین کشور جهان از نظر قلمرو است، اما از نظر تمدنی این همه نیست. گویشوران بومی زبان و فرهنگ روسی در سراسر جهان پراکنده هستند.

پوتین موافقت کرد: برای شما تمدن سرزمین نیست، بلکه مردم است؟
رئیس جمهور روسیه گفت: این معنای اقدامات ما در اوکراین است.

پوتین گفت: روسیه اساس نظام جهانی بوده، هست و خواهد بود و آماده مقابله سخت با کسانی است که اصول دیکتاتوری و خشونت را مدعی هستند. وی در پایان اعلام کرد: جهان چندقطبی پیروز شده است.

وی گفت: امروز در اسپانیا یک رویداد بزرگ با مشارکت رئیس جمهور اوکراین برگزار می شود، حمایت از کی یف مورد بحث قرار می گیرد. در ایالات متحده این مشکل وجود داشت، بنابراین به احتمال زیاد اروپا این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت. می توانید آن را تحمل کنید؟

پوتین معتقد است که می تواند با این کار کنار بیاید و می تواند تولید را گسترش دهد. در ایالات متحده، مشکل ماهیت سیاسی و فنی دارد؛ چگونگی تعادل بودجه مورد بحث است و در این زمینه، موضع مخالفان تسلیحات کیف در حال تقویت است. اما هیچ مشکل جهانی وجود ندارد، زیرا ایالات متحده می تواند "پول چاپ کند".
وی تاکید کرد: بودجه روسیه نیز از لاستیک نیست، اما در حال حاضر ما با آن مقابله می کنیم. کسری بودجه در سال‌های آینده حدود یک درصد خواهد بود و این در حالی است که کشور بیکاری کم سابقه است.

وی ادامه داد: ما طبیعتاً بازسازی ساختاری اقتصاد را آغاز کرده ایم. آنچه از اتحادیه اروپا در زمینه واردات دریافت کردیم... امروز ما به طور کامل همه محصولات اساسی غذایی را برای خود فراهم می کنیم. همین اتفاق در صنعت نیز در حال وقوع اول از همه صنایع تبدیلی است.

پوتین گفت که مشکلات کمبود نیروی کار وجود دارد، اما درآمد واقعی قابل تصرف جمعیت بیش از 12 درصد در حال رشد است.
رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوال، تعدیل ساختاری چیست؟ مگر نظامی سازی نیست؟ گفت: هزینه های دفاعی و امنیتی دو برابر شده است، اما در عین حال ما در این سه ماهه بیش از 660 میلیارد روبل مازاد بودجه داریم.. این یک بودجه کاملا سالم و یک اقتصاد سالم است. اینکه می گوییم ما بیش از حد برای اسلحه هزینه می کنیم و نه برای کره، درست نیست. همه تعهدات به طور کامل انجام شده است.

روسیه بارها به دوستان ارمنی خود پیشنهاد کرده است که مصالحه کنند و پنج منطقه اطراف قره باغ را به باکو بازگردانید و در نتیجه ارتباط ارمنستان و قره باغ را حفظ کنید. اما ایروان پاسخ داد: این برای ما تهدید ایجاد می کند.

روسیه آماده بود از طریق سازوکارهای سازمان ملل، امنیت کریدور لاچین و ارمنی‌های ساکن در این منطقه را تضمین کند، اما به مسکو گفته شد: "ما می‌جنگیم".
وی گفت در مورد وضعیت قره باغ گفت: در عین حال، نیروهای حافظ صلح روسیه هیچ وضعیت تنظیم شده کتبی نداشتند؛ همه چیز بر اساس بیانیه نوامبر 2020 بود. حقوق حافظان صلح فقط شامل یک چیز است نظارت بر رعایت آتش بس. حقوق دیگری وجود نداشت.

رئیس شورای اروپا در مراسم گفتگوی بین اللملی والدای به ولادیمیر پوتین گفت که روسیه به مردم ارمنی خیانت کرد. آیا اینطور است؟ پوتین در پاسخ گفت: شما اول به خودتان نگاه کنید.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: این مسئله زمان بود: چه زمانی آذربایجان شروع به برقراری نظم قانون اساسی در خاک خود خواهد کرد.

وی گفت: غرب باید به سرنوشت ارامنه در قره باغ فکر می کرد. به این فکر کنید که در این شرایط چه چیزی در انتظار آنهاست. اما هیچ کس نمی خواست این کار را انجام دهد. نیروهای حافظ صلح ما در آنجا برای محافظت از مردم قره باغ جان باختند. هزاران پناهنده تحت حمایت نیروهای حافظ صلح ما قرار گرفتند.

رئیس جمهور روسیه افزود: هیچ ارمنی در قره باغ باقی نمانده، همه رفته اند، شاید فقط یک و نیم هزار باقی مانده باشد.

وی در پاسخ به سوال روسیه و چین چه ایده ها و پیشنهادهای جدیدی را آماده کرده اند؟ گفت: اندکی قبل از شروع درگیری در اوکراین، شرکای غربی شروع به اعمال تحریم کردند. ما علاقه مند به ساخت مسیرهای لجستیکی جدید هستیم و چین نیز همینطور. ثانیا ما کالاهای مورد نیاز را به چین عرضه می کنیم و چین نیز کالاهای لازم را به ما می دهد. روابط ما مکمل یکدیگر هستند. همه کارها علیه کسی ساخته نشده است.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوال چگونه تناقضات در سیاست بین الملل را حل کنیم؟ گفت:

هنجارهای حقوقی باید با تغییر جهان تغییر کند. اگر منشور سازمان ملل به زباله دان تاریخ منتقل شود، هرج و مرج اجتناب ناپذیر است. لازم است قوانین فعلی را با تغییرات جهان تطبیق دهیم.

- آیا هنجارهای بین المللی باقی خواهند ماند؟

پوتین گفت: ما اغلب می شنویم که هنجارهای سازمان ملل منسوخ شده اند، ایالات متحده در یوگسلاوی می خواست قوانین را مطابق با خودش تنظیم کند. خوب، باید دستورالعمل هایی وجود داشته باشد؟ جهان تغییر کرده است.

ایالات متحده قبلاً قانون منع آزمایش سلاح های هسته ای را امضا کرده بود، اما آن را تصویب نکرد. رئیس جمهور گفت که ما آزمایش موفقیت آمیزی از بوروستنیک هسته ای انجام دادیم.

وی افزود: و اگر این را بداند و در عین حال چنین چیزهایی را بگوید، او یک رذل است، مخالفان ما از کشورهای غربی چنین هستند.

پوتین معتقد است که این تنها تز ما را تأیید می کند که لازم است نازی زدایی اوکراین انجام شود. به نظر منزجر کننده است که این نازی مورد تشویق کل پارلمان به ویژه رئیس جمهور اوکراین قرار گرفت.

وی گفت: من واقعاً امیدوارم که سازمان های عمومی آنچه را که اتفاق افتاده محکوم کنند.

وی تاکید کرد: نگه داشتن نیروها بیهوده بود، اما باید شرایط برای عقب نشینی تغییر می کرد. اگر در آن زمان بر سر شرایط قانونی خروج نیروها توافق می کردند، شاید امروز در اوکراین درگیری رخ نمی داد.

- اروپا امروز برای روسیه چه معنایی دارد؟ آیا قبول دارید که خروج نیروها از اروپا یک اشتباه بوده است؟

پوتین پاسخ داد: دنیا در حال تغییر است، و بالا رفتن مداوم از پنجره برای پاره کردن شلوار بهترین کار نیست، زیرا درهای دیگری وجود دارد. این ما نیستیم که در را به هم می کوبیم، بلکه به ضرر اروپا است.

وی گفت: خود اروپایی ها معتقدند که اروپا حاکمیت خود را از دست داده است. ایالات متحده در سال 2014 بحران اوکراین را تحریک کرد، آنها فهمیدند که این یک خط قرمز است، اما آنها همچنان درگیر شدند زیرا به این درگیری نیاز داشتند. زیرا پس از آن اروپا پشت سر حاکم خود ایستاد و از او پیروی کرد. اکنون بخش قابل توجهی از منابع انرژی با 30 درصد گران‌تر از آمریکا خریداری می‌شود.

وی افزود: چرا به چنین شریکی نیاز داریم؟ ما در حال افزایش حضور خود در بازارهای رو به رشد آسیا هستیم. در عین حال، ما با اروپا با ریشه های تاریخی مرتبط هستیم، اما آنها ریشه های فرهنگ مسیحی را از بین می برند.

وی تصریح کرد: نگه داشتن نیروها در جایی که مردم آنها را نمی خواهند فایده ای نداشت. اما چگونگی خروج نیروهای ما یک سوال بزرگ است. آنها با خانواده خود به یک میدان باز رفتند. پیامدهای حقوقی این عقب نشینی فرموله نشد و اکنون ایالات متحده اعتراف می کند که شفاهی قول داده است که گسترش ندهد، اما مدام می پرسد که این سند کجاست.

- واکنش رهبران اروپایی به انفجارهای نورد استریم چگونه بود و اگر اتحادیه اروپا اوکراین را مسئول بداند چه عواقبی خواهد داشت؟

وی پاسخ داد: تخریب خطوط لوله گاز تروریسم است. ما اجازه تحقیق نداریم. اما آمریکایی ها به این علاقه دارند و به دست چه کسی این کار را انجام دادند، دیگر اهمیتی ندارد. نکته دیگر این است که مسئولین باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: اوکراین برای ترانزیت گاز از روسیه پول دریافت می کند، به ما متجاوز می گویند، اما پول، ظاهرا، بویی نمی دهد.

رئیس جمهور گفت: روسیه برای ترانزیت گاز به اوکراین پول می پردازد، زیرا این کشور یک کشور ترانزیتی است، ما باید به تعهدات خود در قبال طرف های خود عمل کنیم.

پوتین خاطرنشان کرد: اوکراینی‌ها قصد دارند به خطوط لوله ترکیش استریم آسیب بزنند، آنها سعی می‌کنند به آن حمله کنند، ما در آنجا مکالمه هایی به زبان انگلیسی می‌شنویم.

وی تاکید کرد: با این حال، روسیه آماده است تا تولید ال ان جی را افزایش دهد و خطوط لوله جدیدی برای عرضه به سایر کشورها بسازد.

ولادیمیر پوتین گفت: رئیس جمهور اوکراین ایستاد و یک نازی در کانادا را تشویق کرد، آیا این نشانه نازی شدن اوکراین نیست؟ دقیقاً به همین دلیل است که لازم است اوکراین را نازی زدایی کنیم.

رئیس جمهور روسیه در مورد روابط دوجانبه روسیه و ژاپن گفت: این روسیه نبود که این پنجره را بست، این توکیو بود که این کار را کرد. اگر ژاپن ابتکار عمل در عادی سازی روابط را به دست گیرد، روسیه آماده همکاری است.

پوتین گفت که تلاش برای مداخله در سوریه از خارج و ایجاد انجمن های شبه دولتی به هیچ چیز خوبی منجر نمی شود.
پوتین گفت که می توان صرب ها را نابود کرد، اما شکست دادن آنها غیرممکن است، آنها همان مردم نیستند.

وی پیرامون نشست گروه 20 گفت: سیاسی شدن گروه کشورهای 20 راهی به سوی خود تخریبی است؛ نخست وزیر هند مودی در دوران ریاست جمهوری هند از این امر جلوگیری کرد.

از پوتین در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل سفر نکردن به دور دنیا احساس محرومیت می کند یا خیر: ما از حقوق دفاع می کنیم، اما چرا دوستانم را افشا کنم، نمایش های سیاسی از آنجا شروع می شود.

وی افزود: رئیس جمهور آفریقای جنوبی از تصمیم من برای نرفتن به اجلاس بریکس ناراحت نشد، ما در مورد همه چیز توافق کردیم.
پوتین درباره احتمال پیوستن الجزایر به بریکس گفت: این موضوع باید با آرامش حل شود.

پوتین در مورد روابط ایالات متحده آمریکا و چین گفت: ایالات متحده از قدرت رو به رشد چین می ترسد و نه از نقض حقوق بشر و اقلیت های ملی؛ اینها فقط راه های مبارزه هستند.

وی تاکید کرد که همکاری روسیه و چین عامل بسیار مهمی برای ایجاد ثبات در جهان است.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی روسیه در پایان سال 2.8 تا 3 درصد خواهد بود، این یک نتیجه بسیار خوب برای اقتصاد روسیه است.

پوتین معتقد است که غرب به طور خستگی ناپذیری به دنبال گسترش مرزهای ناتو به سمت روسیه بوده است و آنها اکنون در نزدیکی چین همین کار را انجام می دهند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: روسیه هیچ بلوکی ایجاد نمی کند، اما همراه با چین مجبور است به آنچه در مرزهایش رخ می دهد واکنش نشان دهد.

پوتین درباره احتمال پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت که ما هرگز با این امر مخالف نبودیم، اما آنچه مربوط به ناتو می شود، ما همیشه با آن مخالف بوده ایم، زیرا امنیت ما را تهدید می کند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اوکراین امروز بدون تزریق ماهانه میلیاردها دلار نمی تواند وجود داشته باشد، به محض اینکه این کمک ها متوقف شود، همه چیز در یک هفته از بین خواهد رفت.

پوتین معتقد است که اوکراین همچنان در تلاش برای تولید کردن محصولاتی است، اما دیگر موفق نمی شود. پوتین گفت: اگر اتحادیه اروپا آماده پذیرش چنین اقتصادی است، برایشان آرزوی موفقیت می کنیم.

پوتین در مورد دوستان آلمانی خود گفت: من نه تنها هنوز دوستانی در آلمان دارم، بلکه تعداد آنها حتی در حال افزایش است، به خاطر کسانی که به دنبال منافع مردم خود هستند.

پوتین درباره شرودر گفت: آلمان باید به چنین افرادی افتخار کند، او به منافع مردم خود فکر می کند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: نظام مالی جهانی ایده آل، متعادل و تامین کننده منافع همه کشورها نیست.

پوتین گفت که تمام شرکت های روسی در حال انجام تعهدات بدهی خود هستند، همه مشکلات در حال برطرف شدن هستند.

رئیس جمهور روسیه افزود: دولت و بانک مرکزی روسیه نسبت به نوسانات روبل واکنش نشان می دهند، اقدامات درست انجام می دهند.

پوتین معتقد است آنچه مورد نیاز است واحد پول بریکس نیست، اما اکنون ما نیاز به ایجاد یک سیستم پرداخت با ارزهای ملی و لجستیک مالی داریم.
رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه دوستان زیادی در فرانسه دارد، تعداد آنها در حال افزایش است.

پوتین خاطرنشان کرد: تقابل ایدئولوژیک هرگز پایان نخواهد یافت، اما آگاهی از ارزش‌ها افزایش می‌یابد و تعادل از طریق مصالحه حاصل می‌شود.

پوتین درباره حل و فصل اوضاع در مولداوی اظهار کرد: این به مردم مولداوی بستگی دارد، آنها می توانند منافع خود را دنبال کنند یا حاکمیت خود را حفظ کنند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: عظمت روسیه در استقلال آن است، استقلال در فناوری، امنیت، منابع مالی و اقتصاد در مجموع آن.

ولادیمیر پوتین در خصوص پیشرفت های اخیر نظامیان روسی در عملیات ویژه نظامی اعلام کرد: نظامیان روسی در دوازده نقطه از خط تماس پیشروی داشته اند، چیزی حدود 300 تا 1600 متر.

وی همچنین در خصوص تعداد افرادی که بصورت داوطلب به منطقه عملیاتی اعزام می شوند، افزود: بیش از 335 هزار نفر تا کنون رای شرکت در عملیات ویژه نظامی با وزارت دفاع قرارداد امضا کرده اند.

پوتین در خصوص وضعیت نظامیان روسیه در خط تماس تصریح کرد: نیرهای مسلح روسیه در خط تماس در اوکراین خود را مطمئن احساس می کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نظامیان روسیه در چه جایی متوقف خواهند شد، تاکید کرد: مسئله بدست آوردن قلمرو نیست، موضوع ضمانت های امنیتی برای مردم ما می باشد.

ولادیمیر پوتین در خصوص وظیفه پیش روی حکومت در روسیه اظهار کرد: مسئولیت حکومت روسیه- حفظ روند مثبت کنونی توسعه می باشد.

رئیس جمهور روسیه در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد ایالات متحده اذعان کرد: مقامات آمریکایی با تصمیمات خود در حوزه اقتصادی، با دست خود به پای خودشان شلیک می کنند.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای رئیس گروه واگنر و همراهانش، تاکید کرد: "رئیس کمیته تحقیقات (روسیه) به من گزارش داد که اثر خارجی روی هواپیمای پرگوژین وجود نداشته است. رئیس جمهور روسیه درعین حال خاطرنشان کرد: خرده هایی از نارنجک دستی در بدن کشته شدگان کشف شده است.

رهبر روسیه همچنین در خصوص جایگاه جهان چند قطبی در آینده تصریح کرد: تقویت جهان چند قطبی اجتناب ناپذیر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала