افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس در صورت تشدید تنش با ایران

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Senior Airman Alexander Cookسنای آمریکا تحویل جنگنده های اف 35 به ترکیه را ممنوع کرد
سنای آمریکا تحویل جنگنده های  اف 35 به ترکیه را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2023
اشتراک
نیروهای مسلح آمریکا در صورت تشدید تنش با ایران آماده افزایش مجدد نیروهای نظامی خود به خاورمیانه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سپهبد الکسوس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در نشستی با گروه ناظران نظامی واشنگتن (گروه نویسندگان دفاعی) گفت که در صورت تشدید تنش ها با ایران و شناسایی تهدیدات محسوس از سوی ایران برای کشتیرانی در منطقه، ایالات متحده آماده است بار دیگر نیروها و تجهیزات بیشتری را به منطقه خلیج فارس بفرستد.
وی گفت: من می‌توانم بگویم که افزایش حضور هوایی ما، اگرچه شاید مهم‌تر از آن، حضور گسترده کشتی‌های سطحی ما، از جمله یک نیروی آبی خاکی آماده رزم است از هرگونه اقدام ایران علیه کشتیرانی جلوگیری کرد. به نظر من این مهار موقتی است. نمی‌دانم در صورت تغییر توازن نیروها و منابع [ایالات متحده آمریکا در منطقه] چه واکنشی نشان خواهند داد.
نیروی دریایی آمریکا مدعی توقیف یک کشتی تجاری توسط ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2023
نیروی دریایی آمریکا مدعی توقیف یک کشتی تجاری توسط ایران شد
وی خاطرنشان کرد: اما ما سعی داریم این پیام را ارسال کنیم: ما در پاسخ به یک تهدید خاص، نیروها را افزایش داده ایم، این نشان دهنده اهمیت منطقه برای ایالات متحده است. اگر ایران با خروج نیروهای کمکی تصمیم بگیرد که فرصت مناسبی دارد، ایالات متحده کاملاً آماده بازگشت و افزایش مجدد نیروها است. امیدوارم آنها سیگنال را دریافت کرده باشند و برای مدت طولانی مهار شوند.
بر اساس ارزیابی وی، استقرار اخیر نیروهای تقویتی آمریکایی، از جمله جنگنده بمب افکن های نسل پنجم اف-35 در خلیج فارس، "تاثیر خوبی" بر برنامه های تخریبی ادعایی تهران داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала