کارشناس: ریاست روسیه "حیات جدیدی" به بریکس تزریق می کند

© Sputnikآغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
مدیر اجرایی موسسه گفتگوی جهانی معتقد است، با آغاز ریاست بریکس توسط روسیه، اقدامات توسعه طلبانه این گروه مهم آغاز خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، "فیلانی متمبو"، مدیر اجرایی مؤسسه گفتگوی جهانی، به اسپوتنیک گفت که در شرایطی که روسیه قرار است ریاست بریکس را در سال آینده بر عهده بگیرد، انتظار دارد این کشور "یک دستور کار بسیار بلندپروازانه در رابطه با صلح و امنیت" و "توسعه بین المللی" ارائه کند".
او در حاشیه بیستمین نشست سالانه باشگاه گفتگوی والدای که امروز در شهر سوچی روسیه آغاز شد، خاطرنشان کرد: "روسیه آشکارا بریکس را برای سیاست خارجی خود و منافع استراتژیک خود بسیار مهم می‌داند".
وی همچنین افزود که این "اولین جلسه" با شرکت "اعضای گسترش یافته" خواهد بود، بنابراین "معیارهای گسترش و وضعیت ناظر" نیز روشن خواهد شد.
این کارشناس ادامه داد:" گروه بریکس یک اتحاد نظامی نیست، بلکه "مکانی بهتر" است، وقتی "به کاهش تنش و همکاری بیشتر می‌رسیم". کشورهای بریکس یکی از آن صداها برای صلح، توسعه، همکاری باقی می مانند، زیرا آنها همچنین می دانند که ثبات بیشتر، توسعه بیشتر و همکاری بیشتر به نفع منافع ملی آنها است، به نفع توسعه مناطق مربوطه آنهاست، اما همچنین به نفع بشریت نیز است. بنابراین من فکر می کنم بریکس برای پیشبرد این اهداف موقعیت خوبی دارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала