لاوروف، رفتار ترودو در موضوع احترام به کهنه سرباز نازی را "رقت انگیز" خواند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Foreign Minister Sergey Lavrov
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه گفت، رفتار جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در تلاش هایش برای توجیه اقدام خود برای احترام به یک نازی در پارلمان این کشور، رقت انگیز به نظر می رسد.
وی در بیستمین نشست سالانه باشگاه گفتگوی بین المللی والدای گفت:" فکر می‌کنم هر آدم عاقلی اینجا می‌داند که این اتفاق نمی‌توانست رخ دهد، زیرا ترودو سعی می‌کند این قضیه را به تصویر بکشد. البته همه می دانستند: رئیس مجلس می دانست، سازمان امنیت یک فرد معروف را می شناخت. او دیدگاه های خود را پنهان نکرد، بسیاری او را می شناسند. خوب، آنچه ترودو در این مورد می گوید، من برای او متاسفم، او هنوز هم نخست وزیر خوانده می شود. هنگامی که او به همراه رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی کف زدند و مشت خود را به هوا بلند کردند و از این نازی استقبال کردند، همه چیز را به خوبی می دانستند".
وی افزود: "اما غم انگیزترین چیز این است که ترودو وقتی شجاعت عذرخواهی را بدست آورد، از اوکراینی ها و زلنسکی عذرخواهی کرد. شرم آور است."
در 22 سپتامبر، در جریان سخنرانی زلنسکی در پارلمان کانادا، حاضران از یاروسلاو هونکا ملی‌گرای اوکراینی 98 ساله که در طول جنگ جهانی دوم در بخش SS Galicia خدمت می‌کرد، به گرمی استقبال کردند. در 26 سپتامبر، ملانی جولی، وزیر امور خارجه، خواستار استعفای آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام پارلمان شد. او این اتفاق را "کاملا غیرقابل قبول" و "مایه شرمساری برای مجلس نمایندگان و برای کانادایی ها" خواند. روتا بعداً استعفای خود را اعلام کرد. در 27 سپتامبر، ترودو نیز بابت این حادثه عذرخواهی کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تمجید عمومی از نازی ها "بهترین توصیف رژیم حاکم جاستین ترودو" است، در حالی که طرف روسی قصد ندارد "روشی را که لیبرال های کانادایی با نازیسم معاشقه می کنند، تحمل کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала