تهران و مسکو در زمینه "مبارزه با فساد" همکاری می کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران که در راس هیئتی در مسکو به سر می‌برد گفت، ایران و روسیه می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله در مبارزه با فساد و پولشویی تبادل تجربه و همکاری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "حمیدرضا حاجی بابایی" پیش از این روز دوشنبه، با "گالینا سرگیونا ایزوتووا"، رئیس موقت دیوان محاسبات روسیه، ملاقات کرد.
حاجی بابایی روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ریانوستی مبنی بر آنکه آیا روسیه می تواند تجربه خود را در زمینه مبارزه با فساد و پولشویی با ایران در میان بگذارد، گفت: "در کشور ما و کشور شما اقداماتی در این زمینه انجام شده است".
به گفته وی"در حال حاضر همه فرصت‌ها برای همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و ایران وجود دارد" و نشست با سرپرست دیوان محاسبات روسیه به منظور تسهیل تعامل میان پارلمان‌های دو کشور برگزار شد.
همانطور که ایزوتووا در پس از این مذاکرات تصریح کرد، در این جلسه طرفین در مورد "مراحل خاص مربوط به بازرسی ها، اجرای بودجه، طراحی ها و همکاری با سازمان های مجری قانون به گفتگو پرداختند. همچنین گام های خوبی را در زمینه تعامل فعال با دیوان عالی محاسبات ایران تشریح کردند".
رئیس دیوان محاسبات روسیه با تاکید بر اهمیت تجربه ایران در مبارزه با فشار تحریم‌ها و موضوع حسابرسی اقدامات ضد بحران، برگزاری ممیزی مشترک در آینده نزدیک را رد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала