ترکیه از حملات هوایی به اهداف شبه نظامیان "پ ک ک" در عراق خبر داد

© Photo / IRNAحملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال استان حسکه سوریه
حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال استان حسکه سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2023
اشتراک
وزارت دفاع ملی ترکیه از حملات هوایی به اهداف شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق پس از تلاش برای حمله تروریستی در مرکز آنکارا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه روز یکشنبه از تلاش برای حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا خبر داد. در جریان این حمله دو مامور پلیس به صورت جزئی زخمی شدند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، حمله تروریستی صبح یکشنبه را "آخرین نفس تروریست ها" علیه این کشور خواند. روزنامه ینی شفق به نقل از وزارت کشور ترکیه گزارش داد که یکی از مهاجمانی که قصد انجام حمله تروریستی در مرکز آنکارا را داشت، یکی از اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) شناسایی شد.
وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد:" حملات هوایی به مواضع تروریست ها در مناطق متینه، حکورک، قندیل و گرا در شمال عراق انجام شد. در مجموع 20 هدف تروریست ها منهدم و تعداد زیادی از تروریست ها از بین رفتند".
درگیری مسلحانه با حزب کارگران کردستان از سال 1984 در ترکیه آغاز شد و در سال 2015 از سر گرفته شد. در شمال عراق پایگاه های پ.ک.ک وجود دارد که نیروهای مسلح ترکیه در حال انجام عملیات هوایی و زمینی علیه آن هستند. حضور نیروهای ترکیه در اردوگاه زلیکان در شمال شرق موصل مدت‌هاست که محل مناقشه بین بغداد و آنکارا بوده است، که این حضور را نیاز به مبارزه با پ‌ک‌ک غیرقانونی ترکیه توجیه می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала