اسلام آباد: دهلی نو در حمله به مسجد بلوچستان دست داشته است

© AP Photo / Rescue 1122 Head QuartersСкорая помощь на месте взрыва во время политического митинга в Пакистане
Скорая помощь на месте взрыва во время политического митинга в Пакистане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2023
اشتراک
رسانه: وزیر داخله پاکستان به هند برای دست داشتن در حمله به مسجد در استان بلوچستان این کشور مشکوک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه Dawn گزارش داده است که سرفراز احمد بوگتی وزیر موقت داخله پاکستان اعلام کرده که به ظاهر بخش تحقیقات و بررسی سرویس اطلاعات خارجی هند (RAW) در حمله به مسجدی در استان بلوچستان و دیگر عملیات های تروریستی چند وقت اخیر در این منطقه دست داشته است.
پیشتر شبکه تلویزیونی Geo اعلام کرده بود که تعداد قربانیان عملیات تروریستی روز پنجشنبه در شهر مستونگ استان بلوچستان درغرب پاکستان به 59 نفر رسیده است. مقامات این کشور معتقدند که یک نفر به خود مواد منفجره بسته بوده و این مسجد را منفجر کرده است. این شبکه گزارش داده که این انفجار در کناری مسجدی رخ داد که مردم در روز میلاد پیامبر اسلام در آن جمع شده بودند. همچنین روز جمعه انفجار دیگری در مسجدی در کنار مرکز پلیس در استان خیبر گختونوا در شمال پاکستان رخ داده بود که چهار نفر در نتیجه آن جان خود را از دست دادند و 12 نفر مجروح شدند.

این روزنامه سخنان این وزیر پاکستانی که در شهر کویته در کنفرانسی مطبوعاتی صحبت می کرده، را اینگونه نقل می کند: "همه کسانی که نقش واسطه را بازی می کنند -هر کسی که این کار را کرده باشه و هر طور که شما این را بنامید – برای ما یکسان می باشند و همه آنها یک ریشه دارند و از یک محل مدیریت می شوند، RAW پشت همه آنها ایستاده است".

Скорая помощь на месте взрыва во время политического митинга в Пакистане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2023
وقوع انفجار مهیب در نزدیکی مسجدی در پاکستان + فیلم
سرفراز احمد بوگتی تاکید کرد که RAW به ظاهر پشت تمامی این حوادث بزرگ قرار دارد که طی چند وقت اخیر در استان بلوچستان رخ داده است، زیرا هدف این سرویس – بی ثبات کردن شرایط در پاکستان می باشد. در عین حال این مقام پاکستانی سند مشخصی را در خصوص دست داشتن هند در این حملات تروریستی ارائه نکرد.
پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در رابطه با تبعات فاجعه بار این حمله تروریستی در استان بلوچستان به مقامات پاکستان تسلیت گفته بود و همچنین چند مقام شورای مفتیان و مقامات مذهبی جامعه مسلمانان روسیه نیز با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала