دیدار قالیباف با روسای مجالس مصر، امارات و نامیبیا در حاشیه مجمع پارلمانی گروه بریکس

© Photo / IRNAمحمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس با روسای مجالس امارات، مصر، نامیبیا دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در نهمین مجمع پارلمانی کشورهای عضو بریکس در ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی شرکت و سخنرانی کرد و در حاشیه برگزاری این اجلاس دیدارها و گفت‌وگوهایی داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجلس امارات ضمن بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مجموعه‌های بین‌المللی این است که کشورهای همسایه می‌توانند در دورترین نقاط در خصوص موضوعات دوجانبه و بین‌المللی صحبت کنند، تأکید کرد: توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای کشورهای همسایه به ویژه در حوزه خلیج فارس، کشورهای اسلامی و تأثیرگذاری در مجامع بین‌اللملی به ویژه بریکس در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی مهم است‌.
روسای مجالس مصر و ایران بر توسعه روابط تهران و قاهره تاکید کردند.
علی‌اکبر ولایتی،  مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2023
تاکید ایران بر شکل گیری موازنه جدید در منطقه با از سرگیری روابط ایران و مصر
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در این دیدار با رئیس مجلس مصر گفت: از ملاقات با شما به عنوان رئیس مجلس مصر که یک کشور بزرگ اسلامی است خوشحالم، مصر همواره در تاریخ اسلام کشوری تأثیرگذار بوده و باید تلاش کنیم ارتباط کشورهای اسلامی را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: مجمع پارلمانی گروه بریکس فرصت خوبی برای کشورهای اسلامی از جمله ایران و مصر به عنوان دو کشور بزرگ منطقه در جهت تقویت روابط دوجانبه و همکاری های منطقه‌ای است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین دیداری با پیترکاتاویوی رئیس مجلس نامیبیا داشت؛ در این دیدار به موضوعاتی پیرامون توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه معادن اشاره شد و همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت پارلمان و نمایندگان مجلس برای تعمیق روابط دو کشور تأکید شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала