خروج سفیر فرانسه از نیجر به مقصد پاریس با برگزاری کنسرت در پایتخت این کشور جشن گرفته شد + فیلم

© AP Photo / Sam MednickСторонники военных мятежников во время демонстрации в Ниамее, Нигер
Сторонники военных мятежников во время демонстрации в Ниамее, Нигер - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
یک گروه معروف موسیقی در نیجر - "Gumbe star" - کنسرتی را در مرکز نیامی برگزار کرد و هزاران نفر از طرفداران خود را برای جشن گرفتن خروج سفیر فرانسه از این کشور و در حمایت از نظامیان به قدرت رسیده، گرد هم آورد.
به گزارش اسپوتنیک، مکان کنسرت به صورت نمادین انتخاب شد - صحنه در خیابان فرانکفونی مونتاژ شد. همه می توانستند به اجرای بت های خود کاملاً رایگان گوش دهند. در گروه کر یکی از ترانه ها، این جمله با شادی حضار شنیده شد: "ما به تیچیانی (رئیس شورای ملی دفاع از وطن، ژنرال عبدالرحمن تچیانی) نیاز داریم."
وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر فرانسه در نیامی سیلوین ایت وارد پاریس شده است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه گفت پاریس سفیر خود در نیامی و تمامی کارکنان سفارت در نیجر را فرا می خواند. مکرون همچنین گفت که ارتش فرانسه تا پایان سال 2023 این کشور را ترک خواهد کرد.
روز 26 ژوئیه امسال، گروهی از نظامیان عضو گارد ریاست جمهوری در نیجرشورش کردند و برکناری رئیس جمهور این کشور محمد بازوم را اعلام کردند. برای اداره کشور، شورای ملی دفاع از میهن به ریاست ژنرال عبدالرحمن تیچیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری تشکیل شد. در 10 اوت، تیچیانی فرمان تشکیل دولت انتقالی را امضا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала