سفیر روسیه: پارلمان کانادا باید از روس ها به خاطر تکریم نازی ها عذرخواهی کند

© AFP 2023 / Lars Hagbergواکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی
واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
اشتراک
سفیر روسیه در اتاوا گفت که پارلمان کانادا باید از روس ها به خاطر احترام و تشویق کهنه سرباز نازی در جلسه ای که با حضور نخست وزیر انجام شد، عذرخواهی کند.
به گزارش اسپوتنیک، "اولگ استپانوف" روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:" من معتقدم که در جامعه چند فرهنگی که کانادا آن را اشاعه می کند، پارلمان و دولت این کشور موظف به عذرخواهی رسمی و صریح از همه روس ها و جامعه روسی کانادا هستند. تلاش برای نادیده گرفتن و حذف نسل کشی از حافظه روس‌هایی که توسط نازی‌های اس‌اس، از جمله افراد لشکر گالیسیا مرتکب شده‌اند، غیرقابل قبول هستند. من خواستار واکنش مقامات کانادا هستم".
به گفته وی، این یک واقعیت شناخته شده و ثابت شده است که جنایات جنگی و قتل عام روس ها توسط لشکر اس اس گالیسیا انجام شده است، اما اکنون این موضوع در حال بایکوت است.
جمعه گذشته، یاروسلاو هونکا 98 ساله به مناسبت سفر ولادیمیر زلنسکی به جلسه پارلمان کانادا دعوت شد، جایی که رئیس مجلس عوام آنتونی روتا او را "یک سرباز اوکراینی-کانادایی جنگ جهانی دوم که برای اوکراین جنگیده بود" معرفی کرد، سخنران همچنین هونکا را قهرمان اوکراینی و کانادایی خواند.
همه حاضران، از جمله ترودو و زلنسکی و همسرش، چندین بار این پیرمرد را مورد تشویق قرار دادند. هنگامی که معلوم شد که هونکا به عنوان بخشی از لشکر 14 داوطلب گرنادیر اس اس گالیسیا علیه روس ها جنگید که نه تنها با ارتش سرخ مخالف بود، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت.
Ярослав Хунка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
استعفای رئیس مجلس عوام کانادا بدلیل جنجال حول کهنه سرباز نازی
روتا اظهار داشت که این او بود که هونکا را به پارلمان دعوت کرد. به گفته او، "اطلاعات اضافی" در مورد این کهنه سرباز تنها بعدتر برای وی مشخص شد.
رهبر اپوزیسیون کانادا، پیر پولیور، خواستار عذرخواهی ترودو شد. به گفته وی، سرویس پروتکل نخست وزیر مسئولیت انتخاب مهمانان را بر عهده داشت و هیچ یک از نمایندگان مجلس نتوانستند از "گذشته تاریک" هونکا مطلع شوند. پولیور گفت که ترودو باید شخصاً عذرخواهی کند و تقصیر را به گردن دیگران نیندازد، همانطور که معمولاً انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала