روسیه می تواند برای عضو سابق اس اس اوکراین تشکیل پرونده دهد

© Simon Ateba / XYaroslav Hunka, Ukrainian Veteran for the Nazi 14th Waffen SS Grenadier Division, At the Canadian Parliament during Ukrainian President Volodymyr Zelensky's speech on September 22, 2024
Yaroslav Hunka, Ukrainian Veteran for the Nazi 14th Waffen SS Grenadier Division, At the Canadian Parliament during Ukrainian President Volodymyr Zelensky's speech on September 22, 2024 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
اشتراک
سفیر روسیه در کانادا گفت که فدراسیون روسیه می تواند پس از تجلیل عضو سابق اس اس در کانادا پرونده تشکیل دهد.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ استپانوف، سفیر روسیه در اتاوا گفت که روسیه پس از رویداد بزرگداشت یاروسلاو هونکا، عضو سابق اس اس اوکراین در پارلمان کانادا، می تواند تشکیل پرونده جنایی را آغاز کند و درخواست استرداد او را ارسال نماید.
استپانوف درصفحه نمایندگی دیپلماتیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روسیه موضوع هونکا را بررسی می کند. امکان تشکیل پرونده کیفری و متعاقبا ارسال درخواست برای استرداد وی وجود دارد.
روز چهارشنبه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، دیدار و تجلیل از هونکا در مجلس عوام را "ننگ پارلمان و کانادا" خواند. با این حال، او تاکید کرد که آنچه اتفاق افتاد بر چشم انداز کمک به اوکراین تأثیری نخواهد گذاشت.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
وزارت خارجه روسیه: رئیس پارلمان کانادا چهره کلیدی رسوایی کهنه سرباز نازی نیست
یاروسلاو هونکا 98 ساله در 22 سپتامبر به افتخار دیدار ولادیمیر زلنسکی که او را "یک سرباز اوکراینی-کانادایی جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین در برابر روس ها جنگید" معرفی کرد، به جلسه پارلمان کانادا دعوت شد. در واقع، مشخص شد که او عضو سابق در بخش داوطلبانه 'گالیسیا' نیروهای اس اس است که توسط ملی گرایان اوکراینی تشکیل شده بود و نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها واسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت.
آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از ملی‌گرای اوکراینی را به پارلمان برعهده گرفت و گفت که "اطلاعات اضافی که او را از این تصمیم پشیمان می‌کرد" "بعداً به او اطلاع داده شد". وی روز سه شنبه اعلام کرد که استعفا می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала