چرا پروازهای شناسایی آمریکا بر فراز کریمه افزایش یافته است؟

CC BY 2.0 / Dysanovic / RQ-4B Global Hawk UAVهواپیما شناسایی آمریکا
هواپیما شناسایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
پهپادهای شناسایی راهبردی "آر کیو-4 بی" گلوبال هاوک آمریکا بر فراز بخش میانی و شرقی دریای سیاه پرواز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تحلیل داده های موجود در پورتال "فلایت رادار24"، از ابتدای سال 2023، ایالات متحده و متحدانش در ناتو تعداد پروازهای شناسایی در منطقه کریمه را سه برابر کرده اند، از 7 پرواز به 21 پرواز در هفته افزایش یافته‌اند.
در طول هفته از 18 تا 24 سپتامبر، همانطور که از آرشیو مسیر پورتال مشخص شده است، هواپیماهای شناسایی آمریکایی و پهپادهای استراتژیک و همچنین هواپیماهای شناسایی متحدان آمریکا در ناتو، 21 پرواز را در منطقه کریمه انجام دادند.
به طور خاص، هواپیماهای آمریکایی P-8A Poseidon و EP-3E Aries II، هواپیماهای انگلیسی RC-135W Rivet Joint و هواپیماهای E-3A Sentry مستقر در لوکزامبورگ بر فراز سواحل شرقی رومانی پرواز کردند.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
روسیه چه چیزی در صورت جنگ با ناتو به دست خواهد آورد؟
پهپادهای شناسایی راهبردی "آر کیو-4 بی" گلوبال هاوک آمریکا بر فراز بخش میانی و شرقی دریای سیاه پرواز کردند. بیشتر پروازها، 16 پرواز از 21 پرواز توسط هواپیماهای ایالات متحده انجام شده است.
برای مقایسه، در ابتدای سال و در فصل بهار، هواپیماهای آمریکا و ناتو به طور متوسط ​​روزانه یک پرواز در منطقه دریای سیاه انجام می دادند. طی یک هفته از 16 تا 22 ژانویه، هواپیماهای ناتو وعمدتاً هواپیماها و پهپادهای آمریکایی تنها هفت پرواز را در همان مناطق انجام دادند و طی یک هفته از 15 تا 21 مه، فقط پنج پرواز.
یک روز قبل از حمله به مقر ناوگان دریای سیاه که توسط نیروهای مسلح اوکراین با موشک های کروز در 22 سپتامبر انجام شد، فعالیت هوانوردی آمریکا و متحدانش به 6 پرواز در روز افزایش یافت. بدین ترتیب مشخص است که بین شدت پروازهای هواپیماهای شناسایی غربی و شدت حملات نیروهای مسلح اوکراین به کریمه ارتباط وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала