- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نابودی بیش از 17 هزار سرباز اوکراینی توسط نیروهای مسلح روسیه در ماه سپتامبر

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
بیش از 2.7 هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین منهدم شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام نمود که در ماه سپتامبر، نیروهای مسلح روسیه بیش از 17 هزار پرسنل نظامی اوکراینی، بیش از 2.7 هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را منهدم کردند.
وی افزود: "طی ماه جاری، بیش از 17 هزار سرباز اوکراینی، بیش از 2700 قطعه سلاح و تجهیزات نظامی از جمله هفت خودروی جنگی پیاده نظام بردلی آمریکایی، 77 سامانه توپخانه آمریکایی "ام 777"، 51 واحد توپخانه خودکششی از آلمان، فرانسه و لهستان و ایالات متحده آمریکا، و همچنین دو تانک لئوپارد آلمانی و یک تانک چلنجر انگلیسی منهدم شده است".
شویگو گفت که نیروهای اوکراینی در سراسر خط تماس جبهه متحمل خسارات جدی شده‌اند. علیرغم فقدان نتایج قابل توجه ضدحمله، هماهنگ‌کنندگان غربی اوکراین همچنان از اصل غیرانسانی خود پیروی می‌کنند: "سلاح‌ به عنوان راه رسیدن به صلح ”.
شویگو گفت: "ایالات متحده و متحدانش به تسلیح نیروهای مسلح اوکراین ادامه می دهند و رژیم کی یف سربازان آموزش ندیده را وارد حملات بی معنی می کند که بسیاری از آنها جان خود را از دست می‌دهند".
شویگو افزود: "گروه‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه فعالانه به عملیات شکست نیروهای اوکراینی ادامه می‌دهند".
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
نخست وزیر اسبق اوکراین میزان تلفات عظیم ارتش این کشور را تخمین زد
گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه 2023 میلادی اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала