لاوروف: دیگر از اظهارات همکاران غربی تعجب نمی کنم

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فنلاند درباره تأثیر تحریم‌های ضدروسی بر شهروندان روسیه، اذعان کرد که از شنیدن اظهارات پایتخت‌های غربی دیگر از هیچ چیز تعجب نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند در مصاحبه با واشنگتن پست گفته بود که تحریم های غرب علیه مردم عادی روسیه نیز هدف قرار گرفته است. وی افزود: "روسیه و روس‌ها می‌دانند" که برای اوضاع به وجود آمده اوکراین "باید هزینه کرد و نشان دادن این موضوع برای ما بسیار مهم است".
لاوروف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:" می دانید وقتی به صحبت های همکاران غربی خود گوش می دهم دیگر از هیچ چیز تعجب نمی کنم. به ویژه، من دیگر از سرعتی که فنلاند وضعیت بی طرفی و شهرت خود در این زمینه را زیر پا گذاشت و به پروژه ضد روسی ایالات متحده پیوست تعجب نمی کنم. و با چه لذتی کاری را که برایشان آماده شده انجام می دهند".
وی خاطرنشان کرد که اظهارات وزیر خارجه فنلاند "یک اعتراف نسبتا صریح" است.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:" تا همین اواخر، غرب به طور مداوم اصرار داشت که برای تغییر سیاست کشوری که مشمول این تحریم‌ها می‌شود، به تحریم‌ها نیاز است و جنبه‌های انسانی همیشه در نظر گرفته می‌شود تا آسیب جدی به غیرنظامیان وارد نشود. حالا خانم والتونن، که ظاهراً هنوز باتجربه نیست، مستقیماً در مورد اینکه چرا این تحریم ها اعمال می شود تا به مردم عادی آسیب بزند، صحبت کرده است. و همانطور که او گفت، برای به راه انداختن چنین جنگی باید مردم روسیه بهایی پرداخت کنند. این بدان معناست که او می خواهد مردم روسیه را علیه دولت خود بیدار کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала