انفجار در یک انبار سوخت در قره باغ حداقل 20 کشته بر جای گذاشت

© Depositphotos.com / toxawwwانفجار در انبار سوخت
انفجار در انبار سوخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
وزارت بهداشت محلی: بسیاری از افراد مفقودالاثر اعلام شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش وزارت بهداشت استپاناکرت مرکز قره باغ، انفجار در یک انبار سوخت رخ داد که در آن بنزین بین افرادی که قره باغ را ترک می کردند توزیع می شد. وزارت بهداشت محلی اطلاع داد که 290 نفر با سوختگی های مختلف به موسسات پزشکی منتقل شدند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت قره باغ، 13 جسد ناشناس در محل انفجار قرار دارند که برای تعیین هویت به مرکز شناسایی فرستاده شدند. هفت نفر دیگر در بین آسیب دیدگان در بیمارستان جان باختند.
در این گزارش آمده است: "بسیاری از افراد مفقودالاثر اعلام شده اند.
وزارت بهداشت قره باغ خاطرنشان کرد که در مجموع 290 ​​نفر پس از انفجار با میزان مختلف سوختگی ها به مراکز درمانی مختلف منتقل شدند.
شایان ذکر است، در 19 تا 20 سپتامبر، آذربایجان یک عملیات "ضد تروریستی" را در قره باغ انجام داد که با موافقت مقامات این جمهوری به رسمیت شناخته نشده با خلع سلاح و مذاکره با باکو برای ادغام مجدد منطقه به پایان رسید. پس از آن، جمعیت ارمنی محلی شروع به ترک قره باغ کردند. به ارزیابی ایروان، تا صبح روز 26 سپتامبر، 13550 نفر عازم ارمنستان شدند.
قره باغ کوهستانی – منطقه ای در ماورای قفقاز است که مدتهاست عامل اختلاف مرزی بین آذربایجان و ارمنستان می باشد.
غالب ساکنین این منطقه ارامنه می باشند.
سال 2022 باکو و ایروان با میانجیگری فدراسیون روسیه، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بحث در مورد آینده توافق صلح را آغاز نمودند. در اواخر ماه می امسال نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده به رسمیت شناختن تمامیت ارضی آذربایجان در چارچوب مرزهای دوران شوروی می باشد، یعنی تعلق قره باغ کوهستانی به آذربایجان. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در ماه سپتامبر به این نکته اشاره کرد که مقامات ارمنستان در عمل حاکمیت آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت شناخته اند. به گفته الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان، اگر ارمنستان موضع خود را تغییر ندهد، باکو و ایروان می توانند قرارداد صلح را تا پایان سال به امضا برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала