لهستان خواهان غذرخواهی به دلیل بزرگداشت سرباز اس اس در پارلمان کانادا شد

© Depositphotos.com / Grand-warszawskiوزارت امور خارجه لهستان
وزارت امور خارجه لهستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2023
اشتراک
لهستان، بهترین متحد اوکراین، هرگز با قبول چنین جنایتکارانی موافقت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویتولد دزیلسکی، سفیر لهستان در کانادا در شبکه اجتماعی X نوشت: لهستان منتظر عذرخواهی کانادا به دلیل تجلیل از یک ملی‌گرای مسن اوکراینی در پارلمان کاناداست که در نیروهای اس‌اس خدمت می‌کرد.
در مطلب منتشره سفیر لهستان آمده است:"رهبران کانادا و اوکراین یکی از اعضای بخش اس اس گالیسیا، واحد نظامی بدنام جنگ جهانی دوم اوکراین را که مسئول قتل هزاران لهستانی و یهودی بود، در مجلس عوام در 22 سپتامبر تشویق کردند. لهستان، بهترین متحد اوکراین، هرگز با قبول چنین جنایتکارانی موافقت نخواهد کرد! به عنوان سفیر لهستان در کانادا، انتظار عذرخواهی دارم".
ورشو لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2023
استرداد مردان مناسب برای خدمت نظامی به اوکراین از سوی لهستان
گفتنی است، یاروسلاو هونکا 98 ساله به افتخار دیدار زلنسکی در 22 سپتامبر به جلسه پارلمان دعوت شد که رئیس مجلس عوام او را با تشویق حضار به عنوان "مبارز استقلال اوکراین در برابر روس ها در طول جنگ جهانی دوم معرفی کرد".
در واقع معلوم شد که هونکا یکی از اعضای سابق بخش داوطلبان "گالیسیا" نیروهای اس اس است که توسط ملی گرایان اوکراینی تشمیل شده بود و نه تنها علیه ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، لهستانی ها و بلاروس ها و اسلواکی ها مورد توجه قرار داشت.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که نه او و نه هیأت زلنسکی از دعوت به پارلمان این کشور و برنامه های تجلیل از سرباز مسن اس اس اوکراین که توسط آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام پیدا شده بود، آگاه نبودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала