"عواقب شدید"؛ واهمه در ایالات متحده از اقدام پوتین و دوستان

© Sputnikپرچم های کشورهای عضو گروه بریکس
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
نشریه امریکایی می نویسد، گسترش بریکس و دلارزدایی احتمالی اقتصاد جهانی می تواند عواقب جدی برای ایالات متحده همراه داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه نیویورک پست در مطلبی می نویسد:" نقش دلار به عنوان ارز ذخیره کلیدی جهان، اساس رهبری جهانی آمریکا است".
همانطور که این نشریه خاطرنشان کرد، اگر در نتیجه گسترش بریکس و توسعه بیشتر این اتحادیه، دلار به عنوان ارز اصلی جهان از بین برود، واشنگتن نفوذ خود را بر سایر کشورها از دست خواهد داد و نمی تواند بر آنها تأثیر بگذارد. دلارزدایی همچنین می تواند منجر به مشکلات اقتصادی شدید در خود ایالات متحده شود".
این نشریه در پایان می نویسد:" بریکس در حال حاضر حضور چشمگیری در اقتصاد جهانی دارد".
اجلاس بریکس در تاریخ 22 تا 24 اوت در ژوهانسبورگ به ریاست آفریقای جنوبی برگزار شد. رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در این مراسم حضور داشتند و لاوروف نماینده روسیه بود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت کرد. در جریان این اجلاس، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، امارات و عربستان سعودی برای پیوستن به بریکس دعوت رسمی کرد. وی گفت که عضویت کامل کشورهای جدیدی که به بریکس می پیوندند از اول ژانویه 2024 آغاز می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала