ساخت پهپاد آب‌نشین و هیبریدی توسط ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران
رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
فرمانده نیرویی دریایی سپاه پاسداران ایران از ساخت پهپادهای آب‌نشین قادر به حمل موشک و بمب و پهپادهای هیبریدی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مهر، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیرویی دریایی سپاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: "نیروی دریایی سپاه به دست جوانان خود پهپادهایی را که از روی آب پرواز می‌کنند و روی آب می‌نشینند، ساخته است. این قابلیتی است که در آینده اعلام می‌شود."
فرمانده نیرویی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: "نیروی دریایی سپاه پهپادهایی هیبریدی هم ساخته که با یک موتور پرواز می‌کنند و موتور دوم، پیشران است و می‌تواند تا 15 ساعت گشت شناسایی داشته باشد".
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه موفقیت‌های دیگری مانند تجهیز شناورهای راکت‌انداز به موشک نیز در دنیا بی‌سابقه است، تصریح کرد: "جمهوری اسلامی ایران با اتکا به باورهای دینی و سیاسی و به پشتوانه قدرت نظامی نیروهای مسلح خود و حمایت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم، اجازه کوچکترین کج اندیشی درباره ذره‌ای از آب و خاک خود به دشمنان را نخواهد داد".
وی در حاشیه رژه نیروهای مسلح نیز گفته بود: "موفقیت‌های دیگری مانند تجهیز شناورهای راکت انداز به موشک نیز در دنیا بی سابقه است؛ ساخت زیردریایی‌های هوشمند با بُردهای بسیار زیاد و آزمایش موفقیت آمیز آن‌ها از دیگر دستاوردهای منحصر به فرد نظامیِ جمهوری اسلامی ایران است. در شرایط تحریم کامل، ساخت پهپاد به پیشرفت‌های بزرگی رسید و از پهپادهای آب‌نشین تا پرنده از روی آب ساخته شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала