رئیس "کمیته اروپایی برای گسترش ناتو" خواستار حمله به صربستان شد

© Fotolia / Saiko3pЗдание Народной скупщины Сербии
Здание Народной скупщины Сербии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
رئیس سازمان غیردولتی غیر انتفاعی "کمیته اروپایی برای گسترش ناتو" از این ائتلاف خواست تا به صربستان حمله کنند.
به گزارش اسپوتنیک، گونتر فهلینگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:" جنگ صربستان علیه کوزوو در بانسکا آغاز شد. من از ناتو می خواهم که فوراً برای مداخله علیه صربستان آماده شود. همین حالا بلگراد را بمباران کنید."
پلیس این جمهوری خودخوانده پیشتر گزارش داده بود که در حال جستجوی مهاجمان کارمندان خود در شمال منطقه است. به گفته "وزارت کشور کوزوو"، حدود ساعت 2:40 به وقت محلی روی پل نزدیک روستای بانسکا، دو کامیون بدون پلاک ورودی را مسدود کردند. پلیس اعزام شده به آنجا توسط مهاجمان ناشناس با استفاده از نارنجک های دستی و نارنجک انداز مورد تیراندازی قرار گرفت. دو کارمند در جنوب میتروویکا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل شدند و یکی از آنها جان باخت".
اسقف نشین راسکو-پریزرن کلیسای ارتدکس صربستان روز یکشنبه اعلام کرد که افراد مسلح سوار بر خودروی زرهی به قلمرو صومعه ارتدوکس قرون وسطایی بانجسکا حمله کرده اند.
ویوسا عثمانی، رئیس جمهور کوزوو خودخوانده و آلبین کورتی، نخست وزیر، پیشتر در شبکه های اجتماعی "گروه های جنایتکار صربستان" را به حمله به افسران پلیس متهم کردند.
دفتر کوزوو و متوهیای تحت دولت صربستان پیشتر گزارش داده بود که افراد ناشناس در شب 22 سپتامبر به داخل حیاط منزل سه نماینده حزب فهرست صربستان در کوزوو و متوهیجا نارنجک پرتاب کردند که به عقیده بلگراد، این یک تلاش آلبانیایی - کوزوویی برای ارعاب بود.
از اواخر ماه مه، صرب‌های کوزوو تظاهراتی را در شهرداری‌های Zvecan، Zubin Potok، Leposavić، Mitrovica شمالی در شمال این منطقه برگزار کرده‌اند. آنها خواستار خروج نیروهای ویژه پلیس آلبانیایی کوزوو و "شهرداران" از شمال کوزوو و متوهیا و ایجاد جامعه صرب بر اساس توافقنامه 2013 در بروکسل هستند، قبل از اینکه در مورد انتخابات جدید شهرداری در منطقه صحبت کنند.
علت این اعتراضات تلاش مقامات آلبانیایی کوزوو در پریشتینا برای انتصاب شهرداران آلبانیایی پس از نتایج انتخابات شهرداری در 23 آوریل در شمال این منطقه بود که توسط صرب های محلی تحریم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала