تخلیه و اعزام ساکنان قره باغ با مشارکت صلح بانان روسیه + تصاویر

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر قرع باغ
قرع باغ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه با انتشار تصاویری از همراهی و مشارکت نیروهای حافظ صلح این کشور در تخلیه و اعزام تعدادی از ساکنان قره باغ به سمت ارمنستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گزارش داد، نیروهای حافظ صلح روسیه روز یکشنبه پنج اتوبوس و 41 خودروی شخصی حامل 311 غیرنظامی را از قره باغ کوهستانی از جمله 102 کودک را به سمت ارمنستان اسکورت کردند.
ساکنان تخلیه شده از صلحبانان روسی به خاطر کمکی که ارائه کردند تشکر نمودند.
ارتش آذربایجان در 19 سپتامبر عملیات نظامی خود را در قره باغ آغاز کرد. در باکو آن را "اقدامات ضد تروریسم با ماهیت محلی" برای بازگرداندن نظم قانون اساسی نامیدند.
در ایروان، این اقدام به عنوان تجاوز به قره باغ تلقی و تاکید شد که هیچ واحد ارمنی در منطقه وجود ندارد.
وزارت دفاع روسیه از طرف های درگیر خواست فورا آتش بس کرده و به مذاکرات ادامه دهند. وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که نیروهای حافظ صلح مراقبت های پزشکی برای قربانیان و تخلیه غیرنظامیان قره باغ از خطرناک ترین مناطق را سازماندهی کردند.
یک روز بعد با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، باکو و استپانکرت بر سر آتش بس به توافق رسیدند که از جمله شروط آتش بس، خلع سلاح نیروهای ارمنی و خروج تجهیزات سنگین از قره باغ بود.
در روز 21 سپتامبر، در شهر یولاخ آذربایجان، در صد کیلومتری شمال شرق استپانکرت، نشست نمایندگان ارامنه قره باغ با هیئت آذربایجانی برگزار شد که به ادغام این منطقه در آذربایجان اختصاص داشت. هیچ اظهارنظری در مورد نتایج آن صورت نگرفت.
وزارت دفاع روسیه در 22 سپتامبر گزارش داد که تشکل‌های مسلح قره باغ در پی توافقات حاصل شده در مورد توقف درگیری‌ها، تحویل سلاح و تجهیزات نظامی تحت کنترل نیروهای حافظ صلح را آغاز کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала