بازداشت 28 تروریست و جلوگیری از چندین انفجار در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت اطلاعات ایران
وزارت اطلاعات ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
وزارت اطلاعات ایران از دستگیری 28 تروریست و خنثی سازی 30 انفجار در تهران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری 28 تروریست و خنثی سازی 30 انفجار در نقاط مختلف تهران خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: " سربازان جبهه‌ی گمنامی، با عنایات حضرت ولیعصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، توطئه‌ی سَبُعانه‌ی انجام 30 انفجار تروریستیِ همزمان در مراکز پرجمعیت تهران را کشف، خنثی سازی و تمامی عوامل آن را دستگیر کردند".

در این اطلاعیه تاکید شده است که این عملیات های تروریستی "با هدف شکستن اقتدار امنیتی و ارائه تصویر بی ثباتی در کشور" و برای برهه زمانی "سالگرد اغتشاشات سال گذشته" برنامه ریزی شده بودند.

نهاد اطلاعاتی و امنیتی ایران در خصوص ماهیت و محل دستگیری این تروریست ها تصریح کرده است: " جان برکفان بی نام و نشان ایران اسلامی در روزهای اخیر طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین پایگاه و خانه‌ی تیمی تروریست‌ها را مورد حمله قرار داده و 28 نفر از اعضای شبکه‌ی تروریستی مذکور را بازداشت کردند. این عناصر، وابسته به گروهک جنایت پیشه‌ی داعش بوده و تعدادی از آنها سابقه‌ی همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستانِ عراق را دارا می باشند".

در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران تاکید شده است که " رغم داعشی بودن عوامل دستگیر شده، مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست‌ها، به مراتب فنی‌تر و پیچیده‌تر از الگوی معمول جریان‌های تکفیری بوده و انطباق معناداری با شیوه‌ها و سازوکارهای شناخته شده‌ی اسرائیل را دارا هستند".
سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
ضربۀ اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به شبکه سازماندهی اغتشاشات

همچنین این وزارتخانه در خصوص تجهیزات و اسلحه هایی که از افراد این گروه تروریستی ضبط شده، اینگونه توضیح داده است: " قادیر معتنابهی مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته 100 عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری)، 17 قبضه سلاح کمری آمریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه‌ی انتحاری، مودم های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارزهای خارجی".

وزارت اطلاعات ایران همچنین در نهایت اعلام کرده که دو نفر از نیروهای آن در جریان عملیات دستگیری این تروریست ها مجروح شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала