انتقال خاک یک سیارک توسط کپسول کاوشگر ناسا

© Photo / NASAХудожественное изображение космического корабля OSIRIS-REx
Художественное изображение космического корабля OSIRIS-REx - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
ناسا: کاوشگر فضایی OSIRIS-REx کپسول حاوی خاک یک سیارک را رها کرده که در حال پرواز به سمت زمین می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ناسا اعلام کرده است که کاوشگر فضایی OSIRIS-Rex کپسول حاوی خاک سیارک بنو را رها کرده و انتظار می رود که این کپسول در ایالت یوتا فرود بیاید.

ناسا در صفحه خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) اعلام کرد: " OSIRIS-Rexکپسولی را رها کرد که در آن بخشی از سیارک بنو قرار دارد. این کپسول چند ساعت در فضا حرکت خواهد کرد و بر فراز کالیفرنیا وارد اتمسفر زمین خواهد شد و حدودا بعد از 13 دقیقه بعد از آن در ایالت یوتا فرود خواهد آمد". این آژانس آغاز بازگرداندن این کپسول را با کمک اطلاعات دریافت شده از این کشتی فضایی تایید کرده است.

زمان تقریبی ورود کپسول به اتمسفر زمین – 10:42 به وقت سواحل شرقی ایالات متحده آمریکت(14:42 به وقت مسکو) تخمین زده شده است. ناسا امیدوار است که اندکی پس از آن این گپسول در پایگاه ناتو در نزدیکی سولت لیک سیتی فرود بیاید. محدوده جستجوی آن 58 نقطه در شعاع 14 کیلومتر می باشد.
کاوشگر فضایی OSIRIS-Rex در ماه سپتامبر 2016 به سمت سیارک بنو پرتاب شد و در دسامبر 2018 وارد مدار آن شد. دو سال پس از آن صرف مطالعه از راه دور این سیارک و آماده سازی برای عملیات جمع آوری خاک سطح آن شد که در اکتبر 2020 با موفقیت صورت گرفت. بازگشت این کاوشگر به زمین در بهار سال 2022 آغاز شد.
Фотография поверхности Луны, сделанные аппаратом Чандраян-2 с высоты примерно 4375 километров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
کشف گوگرد و فلزات دیگر روی سطح ماه توسط کاوشگر هندی
سیارک بنو که پیشتر با شماره 1999RQ36 شناخته می شد در سال 1999 کشف شد. بنو نزدیکترین سیارک به زمین به حساب می آید و هر شش سال به سیاره ما نزدیک می شود: فاصله مداری متوسط آن تا خورشید 168 میلیون کیلومتر است، برای مقایسه – فاصله مداری متوسط زمین تا خورشید حدود 150 میلیون کیلومتر است. به عقیده دانشمندان، بنو می توانسته از یک سیاره بزرگتر و غنی تر از کربن در حدود 2 میلیارد سال قبل جدا شده باشد. محل شکل گیری آن به عقیده دانشمندان بین مریخ و مشتری می باشد. با توجه به قدمت این جسم کیهانی، کارشنان معتقدند که می تواند حاوی مولکول های ارگانیک مشابه مولکول هایی که در شکل گیری زمین مشارکت داشته اند، باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала