لاوروف پیام ویدئویی دختر دانش آموز اهل شهر لوهانسک خطاب به سازمان ملل را به گوترش تقدیم کرد

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار لاوروف و گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد
دیدار لاوروف و گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیام ویدیویی فاینا ساونکووا، دختر دانش‌آموز لوهانسک را به دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، تسلیم کرد که فاینا در آن از وی خواسته بود تا کشتار کودکان در منطقه دونباس توسط رژیم کی‌یف و گلوله باران خانه‌های غیر نظامیان و مدارس متوقف شده و به تحویل سلاح های غربی به اوکراین پایان داده شود.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده است.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تقدیم این ویدئو در جریان دیدار لاوروف و گوترش در مقر سازمان ملل در نیویورک رخ داده است.
وزارت خارجه روسیه گفت: "وزیر پیام ویدیویی دختری اهل لوهانسک به نام فاینا ساونکووا را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به دبیرکل سازمان ملل متحد تقدیم کرد."
پیش از این، این وزارتخانه گزارش داده بود که لاوروف همچنین کتاب "جنایت‌های اوکراین علیه بشریت (2022-2023)" و مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند "کودکان دونباس" را به گوترش داده است.
یادآور می شود دختر نوجوان اهل شهر لوگانسک به نام فاینا ساونکووا، پیامی ویدئویی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد و در آن از این سازمان خواست تا هر کاری را که از دستش بر می آید برای توقف گلوله باران شهرهای غیر نظامی توسط اوکراین و جلوگیری از مرگ کودکان انجام دهد.
Последствия удара из РСЗО HIMARS по жилому дому в ЛНР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
پیامدهای حمله موشکی به یک ساختمان مسکونی در جمهوری خلق لوهانسک
این دختر گفت که این مدرسه که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است، دیگر قابل ترمیم نیست، همانطور که نمی توان زندگی کودکانی را که اوکراین مقصر مرگ آنهاست، بازگرداند. این دختر از سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از کشتار از ارسال "سلاح های وحشتناک" به اوکراین جلوگیری کند.
در بهار سال 2021 نیز ساونکووا که در آن زمان 12 ساله بود، پیامی ویدیویی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد که در آن از سازمان خواست فراموش نکند که کودکان دونباس از حقوق کودکی و زندگی مسالمت آمیز برخوردارند. در پاییز همان سال ، وب سایت بدنام اوکراینی"Peacemaker" این دختر را در لیست خود قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала